Gledajući broj smrtno stradalih u prometnim nesrećama u 2015. godini, stanje sigurnosti prometa bilo je dobro, no 2016. godina loše je počela. Rečeno je to, između ostalog, na današnjoj sjednici Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije.
- Lanjska godina završila je dobro što se tiče smrtno stradalih u nesrećama, imali smo samo deset poginulih osoba u nesrećama. Kada kažem „samo“, mislim prvenstveno na činjenicu da u zadnjih 20 godina nikad nismo imali manje poginulih te smo zadovoljni situacijom budući da je to najbitniji segment što se tiče stanja sigurnosti u prometu. Nažalost, 2016. nije dobro počela jer već sada imamo četiri poginule osobe u prometu i ako se tim tempom nastavi do kraja godine, situacija će biti alarmantna. Stoga poduzimamo niz mjera kako bismo poboljšali stanje sigurnosti i zaustavili negativne trendove - kazao je Danijel Posavec, voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa u PU varaždinskoj.
U ovoj će godini PU varaždinska, najavljuje, poduzimati niz mjera s ciljem zaštite najranjivijih kategorija sudionika u prometu, a to su pješaci, biciklisti i motoristi. Naime, svake godine gotovo 50 posto poginulih je upravo iz te kategorije.
- Radit ćemo na poboljšanju uvjeta na onim mjestima gdje bi pješaci trebali biti najsigurniji, a to su pješački prijelazi. Definitivno idemo s kampanjom da osvijetlimo što više prijelaza kako bi u uvjetima smanjene vidljivosti i tijekom noći pješaci sigurno mogli prijeći cestu. Što se tiče biciklista, provodit ćemo niz preventivnih i represivnih akcija što se tiče njihovog označavanja u prometu poput vožnje reflektirajućim prslucima, korištenjem svjetala tijekom noći, a na području grada imamo i problem poput vožnje pješačkim prijelazima i nogostupima - naveo je Posavec s kojim se složio i Branko Osonjački, predsjednik Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije.
- Naglasak će biti na pješačkim prijelazima i biciklističkim stazama, a s policijom ćemo morati poraditi i na rješenju crnih točaka - naglašava Osonjački.
Posljednja u nizu crnih točaka je, naime, raskrižje državne i lokalne ceste u Hrastovskom gdje su u svega tjedan dana u nesrećama poginule dvije osobe.
- Većina nesreća s najtežim posljedicama događa se na državnim cestama, a najnovija crna točka je raskrižje u Hrastovskom. U petak imamo dogovor s mjerodavnim institucijama da vidimo što odmah interventno možemo napraviti da se na tom raskrižju poboljša stanje sigurnosti, a najsretniji ćemo biti kada će se na tom raskrižju napravi raskrižje s kružnim tokom jer se pokazalo da su takva raskrižja sigurna u našoj županiji - napominje voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa u PU varaždinskoj.