Visoki upravni sud RH odbio je žalbu Grada Varaždina, odnosno potvrdio rješenje kojim je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave poništila odluku Grada Varaždina o odabiru izvođača radova na redovitom i izvanrednom održavanju nerazvrstanih cesta na gradskom području, pri čemu je obvezala Grad Varaždin da isplati 49.548 eura troškova žalbenog postupka žalitelju, zajednici ponuditelja Colas Hrvatska i PZC Varaždin.
Grad Varaždin još u studenom prošle godine objavio poziv na nadmetanje za redovito i izvanredno održavanju nerazvrstanih cesta na gradskom području tijekom naredne četiri godine. Kao ekonomski najpovoljnija, početkom godine odabrana je Niskogradnja Huđek. Na to su se Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave žalili Colas Hrvatska i PZC Varaždin, koji su osporavali valjanost ponude odabranog ponuditelja.
Žalitelji su navodili da odabrani ponuditelj nije dokazao tehničku i stručnu sposobnost u dijelu traženog iskustva gospodarskog subjekta, odnosno da ne raspolažu tehničkim resursima potrebnim za izvršenje ugovora.
Tako su među referencama Niskogradnje Huđek bili navedeni i građevinski radovi na području vjetroelektrane, koji se ne odnose samo na radove niskogradnje s obzirom na to da su u njoj navedeni i radovi koji se odnose na npr. elektroinstalacijske radove. S tim u vezi Niskogradnja Huđek isticala je da se radi o proizvoljnom tumačenju pa su žalitelji pribavili i stručno mišljenje vezano uz raščlambu radova niskogradnje i ostalih radova koji ne pripadaju toj skupini, a odabrani ponuditelj je tijekom žalbenog postupka dostavio nalaz i mišljenje stalnog sudskog vještaka za graditeljstvo i procjenu nekretnina.
Isto tako je u žalbi ukazivano da se odabrani ponuditelj obvezao da će se odazvati na izvođenje radova u roku 24 sata od poziva naručitelja, ali je jasno da to neće biti moguće uz iznajmljenu opremu koja se niti ne nalazi u blizini izvođenja radova, budući ukazuje da vlasnik opreme posluje većinom na području Karlovačke županije.
Nadalje žalitelji su isticali da su ponuditelji trebali dokazati da imaju na raspolaganju 12 motornih vozila do 3,5 t, 12 t i preko 12 t te između ostalog labudice od 3-7 t, odnosno labudice do 24 t, dok je odabrani ponuditelj naveo podatak o nosivosti svih vozila, osim labudice. Isto tako ukazivali su da gospodarski subjekt mora dokazati da će raspolagati, između ostalih, i sa četiri ophodarska vozila, dok je odabrani ponuditelj unajmio i ona koja ne spadaju u tu kategoriju.
Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave je sve žalbene navode ocijenila neosnovanim, izuzev dva. Jedan, koji se odnosi na reference, a osnovanim je ocijenila i žalbeni navod na bodovanje ponude odabranog ponuditelja prema kriteriju profesionalnog iskustva ophodara, budući da je zauzela stav da ukoliko nominirani ophodar nema iskustvo na poslovima ophodnje cesta, toj ponudi se ne dodjeljuju nikakvi bodovi. Stoga je javna nabava vraćena naručitelju na ponovno postupanje.
A nakon što je DKOM donio ovo rješenje u ožujku, NL Ivana Čehoka je ukazivala da je Grad Varaždin donio pogrešnu odluku.
- Upozorili smo također da Grad više nema prostora produživati stari okvirni sporazum i da zapravo nema izabranoga izvođača za radove, što se vidi na svakom koraku u gradu. U svojem poznatom stilu ignoriranja i obmanjivanja, gradonačelnik Bosilj je najavio da će potražiti pravdu na sudu, poništiti odluku DKOM-a i, što je najvažnije, da neće dopustiti da se izabere ponuda COLAS i PZC jer je 1,3 milijuna eura skuplja, ukazuju danas u NL Ivana Čehoka u kojoj navode da će Grad ipak izabrati"skuplje" izvođače.
No, posebno ih smeta što Grad Varaždin ne obavještava građane o presudi.
-Nije nam jasno kako to da Bosilj, koji se zaklinje u transparentnost i koji se predstavlja kao zaštitnik gradskih novaca i uvjerava da neće dopustiti da se sklopi ugovor za veću cijenu, odjednom mijenja mišljenje. Tko je odgovoran za to da Grad nema izabranoga izvođača, nego se aneksira stari sporazum, koji je već odavna potrošen, da je Grad izgubio spor zbog pogrešne odluke i da će platiti 50.000 eura, pitaju te zaključuju da posljedice ove odluke građani vide svaki dan na cestama, biciklističkim stazama i nogostupima – „skoro će drugi mjesec po izborima, a u gradu se ne radi apsolutno ništa“.