Liberalizacija hrvatskog energetskog tržišta - prije nekoliko godina na tržištu električne energije, a prošle godine i na tržištu plina - rezultirala je "ratom" za kupce/korisnike među opskrbljivačima.
Posljednjih se godina građani pritom najčešće žale na zavaravajuće metode prodaje. Obratio nam se tako i jedan Varaždinac koji stanuje na Banfici te se požalio na prodajne predstavnike tvrtke RWE Energija.
- Počeli su kucati po vratima stanova i tražiti zadnju uplatnicu. Govore ljudima da žele vidjeti koliko plaćaju struju, da je došlo do nekih promjena i da sad sve ide preko njih. Spominju novu regulaciju, 20 posto popusta... Uglavnom, imaju "savršenu" priču na koju će sigurno "nasjesti" neki umirovljenik, budući da su išli od stana do stana. Zvao sam Elektru nakon toga, a oni su mi rekli da im ni u kom slučaju ne dajem uplatnicu, jer bi opet moglo biti ugovora sklopljenih na prijevaru - rekao nam je ovaj Varaždinac.
Obratio nam se jer, kako kaže, samo želi upozoriti ljude, budući da se na uplatnicama vide podaci i šifra kupca pomoću kojih je moguće napraviti ugovor.
Opskrbljivači u borbi za korisnike nude jeftiniju struju i razne pogodnosti, što se posljednjih dana aktualiziralo zakonskim promjenama. Naime, od 1. siječnja ove godine stopa PDV-a na struju je smanjena s 25 na 13 posto, a tržišni opskrbljivači počeli su svojim krajnjim kupcima na niskom naponu izdavati jedinstveni račun s iznosima za korištenje mreže (mrežarinu) i za električnu energiju.
Informacije o novostima na tržišu električne energije nisu, dakle, problem, no naš čitatelj spornim smatra traženje uplatnica i način prodaje koji bi mogao rezultirati sklapanjem ugovora s nedovoljno informiranim građanima, posebice onima starije životne dobi.
Od tvrtke RWE Energija zatražili smo odgovor na ove pritužbe, koji ćemo objaviti čim ga dobijemo.