U Varaždinu se 12. i 13. listopada održava 2. Međunarodna znanstvena konferencija CRODMA, a tema ovogodišnje konferencije, na kojoj sudjeluju znanstvenici i marketinški profesionalci iz desetak zemalja, je "CRM – Utjecaj digitalne tehnologije". Konferenciju koja se održava u hotelu Turist organizira Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), u suradnji s Fakultetom organizacije i informatike Varaždin.
Glavni cilj ove konferencije je povezivanje znanstvenika i stručnjaka kojima su marketinška teorija i praksa u fokusu pozornosti.
- Udruga CRODMA u svom fokusu ima marketing, odnosno njegova posebna područja koja zajedno možemo staviti pod "kapu" digitalnog marketinga. Tema ovogodišnje konferencije je CRM (upravljanje odnosima s klijentima) i utjecaj digitalne tehnologije na CRM. Živimo u digitalno doba i tehnologija utječe na sva područja života, pa tako i na marketing. Danas govorimo i o big-data marketingu koji se bazira na novim tehnologijama, na prikupljanju velike količine podataka koji nam služe za stvaranje predviđanja o ponašanju kupaca u budućnosti. To je sada top-tema te je zanimljiva i znanstvenicima i stručnjacima koji su sudionici ove konferencije - rekao nam je prof.dr.sc. Damir Dobrinić, predsjednik Udruge CRODMA.
Osvrnuo se i na utjecaj novih tehnologija na kupce.
- Postoje različite generacije kupaca, no nove generacije, tzv. milenijalci, praktički su se rodile s računalom i oni druge kanale, osim digitalnih, niti ne prepoznaju. Cijelo gospodarstvo i tržište se usmjeravaju prema njima, s naglaskom na internetu i društvenim mrežama, i to se područje sada maksimalno razvija - kazao je Dobrinić.
Društvene mreže imaju sve veći udio u oglašavanju pa se postavlja i pitanje oglašavanja u drugim medijima te njihove opstojnosti.
- Kada su stigle digitalne tehnologije, predviđalo se da će klasični mediji nestati. Ranije se to nije događalo, a hoće li se sada to dogoditi, vidjet ćemo. Sada se pojavio problem prenatrpanosti i prevelike "buke i šumova" u društvenim mrežama, gotovo nijedan sadržaj na internetu više se ne može u miru konzumirati jer se stalno pojavljuju oglasi i reklame. Stoga vjerujem da će u jednom trenutku doći do zasićenja te ćemo morati tražiti nešto drugo, novo - smatra Dobrinić.
Istaknuo je i izvrsnu suradnju u organizaciji konferencija s Fakultetom organizacije i informatike, čiji su studenti također prisustvovali izlaganjima.
- U budućnosti planiramo i druge stvari koje će, nadam se, biti vidljive već sljedeće godine na našoj 3. konferenciji - zaključio je Dobrinić.