I građevinari Colasa Hrvatska, poduzeća specijaliziranom za niskogradnju sa sjedištem u Varaždinu, ovih se dana mogu vidjeti na gradilištu Pelješkog mosta, dugo priželjkivane građevine koja niče iznad Malostonskog zaljeva, odnosno između Komarne i Brijeste na Pelješcu, čime će se uspostavit čvrsta, cestovna veza između svih dijelova hrvatskog teritorija Hrvatske, koji je prekinut neumskim koridorom, tj. BiH.
To je jedan od razloga što je EK odobrila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava ili 85 posto prihvatljivih troškova ovog strateškog projekta, koji se procjenjuju na ukupno 420 milijuna eura.
Ugovr s kineskim CRBC-om
-Uključeni smo u projekt Izgradnja mosta kopno Pelješac s pristupnim cestama kao podizvođač, a nakon što smo potpisali ugovore o podizvođenju radova s glavnim izvođačem, kineskom tvrtkom “China Road and Bridge Corporation” (CRBC). Riječ je o izradi posteljice, tampona, rigola i dva sloja asfalta pristupnih cesta s obje strane mosta u dužini od 800 metara na svakoj strani, kopnene i poluotočne, kao i smo asfaltiranje mosta, koji je dužine 2,44 kilometara, što je drugi raspon u Europi za ovješene mostove. Uz to, drugim ugovorom dogovorili smo isporuku lijevanog asfalta za most, koji ćemo proizvesti u našoj asfaltnoj bazi. Riječ je o posebnom asfaltu, koji će CRBC položiti izravno na čeličnu konstrukciju mosta, nakon čega ćemo na njega položiti habajući asfalt, veli nam Siniša Košćak, predsjednik uprave Colas Hrvatska.
Za kineskog partnera, kako napominje, ukupno će se proizvesti 17.000 tona asfalta, što za pristupne ceste ukupne duljine 1600 metara, što za most, a uz njegovo polaganje i prethodne radove uredit će i dva odmorišta sa svake strane mosta, odnosno tzv. PUO - poslovno-ugostiteljske objekte na kojima će se putnici moći zaustaviti.
Više o ovom uspjehu varaždinske tvrtke pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...