Nakon što je Državna komisija za kontrolu postupka javne nabave (DKOM) sredinom siječnja donijela rješenje kojim je, kao neosnovana, odbijena žalba tvrtke Strabag AG iz Austrije na postupak javne nabave za dogradnju i rekonstrukciju uređaja za pročišćavanje otpadnih voda Varaždin (UPOV Varaždin), konačno se pokrenuo i taj važan projekt u sklopu Aglomeracije Varaždin.
Na sastanku održanom danas u Županijskoj palači, direktor Varkoma Bruno Ister uručio je Ugovor za radove na dogradnji i rekonstrukciji varaždinskog pročistača izvođaču radova, Ronaldu Tušaru, izvršnom direktoru tvrtke GH Holding iz Slovenije, koja će taj posao obaviti za 38.898.500 eura (bez PDV-a, a s PDV-om 48.623.125 eura).
- Ovo je veliki trenutak za naš projekt. Čekali smo to od 2019. godine, ovo je treći pokušaj. Znate da su dva prijašnja pokušaja neslavno završila, svašta se izdogađalo, no ušli smo u zadnji vlak, u novo razdoblje Kohezijskog fonda. Sredstva su osigurana i konačno smo uspjeli odabrati izvođača koji ima sve reference - istaknuo je Bruno Ister.
Dodao je da već sutra kreću pripremni radovi na dogradnji i rekonstrukciji uređaja za pročišćavanje voda, dok se konkretni radovi očekuju u drugoj polovici godine.
- Konkretan početak radova očekuje se u drugoj polovici godine. Naime, s obzirom na to da se radi o modelu "žuti" FIDIC, sada će početi izrada projektne dokumentacije glavnog projekta za građevinsku dozvolu i ishođenje građevinske dozvole. Mi imamo lokacijske dozvole, imamo idejni projekt, međutim trebamo napraviti glavni projekt i tu još može doći do određenih promjena, usklađivanja i slično - pojasnio je direktor Varkoma.
Upitali smo ga kada će pročistač biti gotov te hoće li to biti u rokovima za završetak Aglomeracije.
- Nadamo se da hoćem. Imamo vremena, krajnji rok je listopad 2026. godine i mislim da smo sada, s ovim ugovorom, u tom roku i da neće biti prekoračenja - naglasio je Ister.
Što se tiče ostatka Aglomeracije Varaždin, kazao je da je u finalnoj fazi.
- Ostali su još neki administrativni poslovi i uporabne dozvole. Naime, potrebno nam je 19 uporabnih dozvola za cijeli projekt, zajedno s UPOV-om. Od 19 uporabnih dozvola mi sada imamo 14, a ako izuzmemo UPOV, još četiri uporabne dozvole bit će ishođene u prvoj polovici ove godine, tako da možemo smatrati da je projekt u tom smislu praktički gotov - kazao nam je Ister.
Na onim dijelovima Aglomeracije Varaždin gdje su uporabne dozvole izdane, korisnici se već spajaju na kanalizacijsku mrežu.
- I dužni su se spajati, to je naša obveza prema projektu, da se što više ljudi uspije spojiti. Te otpadne vode idu na naš postojeći pročistač, koji je stari i dotrajali, no funkcionira prilično dobro, ali uz veliki trud i napor naših zaposlenika i visoke troškove operativnog održavanja - napomenuo je direktor Varkoma.