Svaki peti hrvatski prozor je iz Marlex-a, vodećeg hrvatskog proizvođača prozora i vrata

vv | 4.9.2021. u 17:00h | Objavljeno u Aktualno

Marlex je već godinama na prvom mjestu u Hrvatskoj po prodajnim rezultatima i po tržišnom udjelu u segmentu proizvođača prozora i vrata.

Rasti iz godine u godinu

-Generalno iz godine u godinu rastemo u prosjeku između 9 i 15 posto, tako da smo i u prva dva kvartala ove godine imali rast, odnosno ostvarili smo solidan rast u odnosu na isti period prošle godine. S time smo zadovoljni, no da bi zadržali vodeću poziciju, važno je zadovoljstvo kupaca, koje se postižemo širokim spektrom kvalitetnih proizvoda i usluga tvrtka s kojima može udovoljiti svim kupčevim zahtjevima i potrebama, veli Ilija Ponjavić, izvršni direktor Marlex-a.

ilija_ponjavic_marlex.jpg

Od samog osnutka 2003., Marlex-ovi proizvodni i prodajni rezultati rastu, uz iznimku 2013. godine. Tvrtka je počela s PVC stolarijom i IZO staklima, a nešto kasnije i proizvodnjom aluminijske te drvo aluminijske stolarije, koja se danas proizvodi u halama od 16.000 kvadrata i skladišti u 7.000 otvorenog skladišnog prostora. Tu je 2016. stigla nova proizvodna linija posljednje generacije na globalnoj razini, za što je, uz pomoć EU i Fonda za regionalni razvoj, uloženo više od 12 milijuna eura.

-Bila je to poslovna odluka vlasnika, koja nas je snažno pogurala prema naprijed, ubrzala proizvodne procese te podigla kvalitetu na višu razinu. Time smo stvorili uvjete za bržu dostupnost kvalitetnijeg proizvoda na našem i EU tržištu. A od kvalitete nismo odustali ni u vrijeme krize nakon 2008. godine, kao ni aktualne pandemije, kada su zbog pritisaka tržišta drugi počeli koristiti jeftinije i nekvalitetne elemente za izradu proizvoda, dok smo mi dosljedni našoj politici korištenja samo i isključivo kvalitetnih materijala za proizvodnju Marlex proizvoda, što se ponovo pokazalo kao jedini ispravni put, naglašava Ponjavić.

marlex_pogon_n.jpg

Izazova ima, ali se rješavaju. Nedostatak kvalificirane i kvalitetne radne snage je problem s kojim se suočavaju gotovo sve branše pa tako i proizvodnja prozora i vrata.

-Usudili bismo se reći da je to kod nas izraženije i više s obzirom na blizinu granice te količine vrlo velikih proizvodnji u našoj blizini. Kao i sve velike proizvodnje, i mi smo morali posegnuti za inozemnim radnicima. Nažalost, takva je praksa sve češća. Međutim, ove godine odlučili smo krenuti drugim putem, odnosno kroz stipendiranje mladih praktikanta sami si stvarati novu kvalitetnu radnu snagu, koja će biti zalog za budućnost, veli Ponjavić.

Nitko osim njih

Početkom ove godine u Marlex-u su ponovno osuvremenili proizvodnu liniju, i to novim robotom za lijepljenje stakla u krilo, što u nas ne nudi nitko osim njih. Time, kako pojašnjavaju, osiguravaju niz prednosti koje izdvajaju njihov proizvod u odnosu na bilo koji drugi, kao što su bolja toplinska svojstva, bolja akustika, manja težina, manji troškovi, krilo podnosi veća opterećenja…

Marlex se u prodaji oslanja na mrežu zastupnika, odnosno salone u svim većim gradovima, točnije njih 24, dok u manjim gradovima ima 27 zastupnika školovanih u svojoj Akademiji. O čemu se radi, objašnjava direktor prodaje Alen Pomper.

-Da bi prepoznali što je najbolje za kupca, moraju jako dobro znati što nudimo, a mi imamo, primjerice, više od 720 kombinacija stakla. S obzirom da je naš proizvod kompleksan, naši zastupnici moraju biti jako dobro educirani da bi mogli prepoznati što kupac treba i znati mi ponuditi najbolji proizvod za njega, odnosno njegov stambeni ili poslovni prostor. Zato smo prvi u branši na ovim prostorima krenuli sa sistematskom edukacijom još 2018. godine. Tada smo osnovali Marlex akademiju u svrhu edukacije svih naših djelatnika i partnera u RH i EU, koja danas ima više stupnjeva, počevši od baznog pa do više specijalističkih. Do sada smo održali 26 akademija na kojima je bilo prisutno i školovalo se, teoretski i praktični, 586 sudionika, djelatnika i partnera. Redimo i prema kupcima. Prošle smo godine u sklopu naše Akademije imali i Road Show po jadranskoj obali, i to od Pule, do Dubrovnika, na kojem smo predstavili naš novi proizvod iz segmenta kliznih stijena “Smart Slide”, koji je u vrlo kratkom roku postao jedan od naših najprodavanijih proizvoda, veli Pomper, koji ukazuje i na izrazito dobru suradnju sa Građevinskim fakultetom u Zagrebu, čiji studenti dolaze u tvornicu, a u sklopu akademije održano je predavanje za građevinske tehničare te arhitekte i projektante na razne teme, dok je posljednja bila o zgradama gotovo nulte energije,

marlex_pomper_copy.jpg

Da je kvaliteta proizvoda Marlex prepoznata na tržištu, zorno govori to da je svaki peti prozor proizveden u Hrvatskoj iz njegovih pogona. No, to nije lako, osobito u izazovna vremena, kao što su ova pandemijska.

-Prvi val epidemije nas je malo usporio, ali to je trajalo samo mjesec dana. Reagirali smo na način da smo našim partnerima osigurali dodatne alate za prodaju prema krajnjim kupcima. Tako je izvrsno prihvaćena prodajna akcija Treće staklo gratis, koje su naši partneri izvrsno prihvatili, odnosno prepoznali kao odličnu argumentaciju kod nastupa na tržištu. A naši krajnji kupci su reagirali još bolje, veli direktor prodaje u Marlex-u, koji je zadnjih godina usmjeren i na strana tržišta, tako da svoje salone ima u Sloveniji, Francuskoj i Italiji, a prodajne predstavnici u Austriji, Švicarskoj i Njemačkoj gdje planiraju i nove salone.

Planovi za budućnost, kako naglašava, svakako je nastavak rada u smjeru u kojem već idu.

-Ulaganjem u ljude i njihove kompetencije, ulaganje u strojeve i tehniku, pratiti trendove, biti najbolji u onom što radimo. EU tržište je svakako prostor u kojem ima mjesta za naše proizvode i u tom smjeru idemo, zaključuje Pomper.