Privremeni izlazak iz sustava Schengena, koji su nakon Njemačke uvele Austrija i Slovenija, te strože kontrole koje uvodi i Hrvatska, uz Makedoniju, koja je privremeno zatvorila granicu s Grčkom, razlozi su novih napetosti među hrvatskim cestovnim prijevoznicima, koji strahuju od udara na poslovanje i gubitaka, piše Poslovni.hr.
U Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) ne očekuju dramatične zastoje, no u cestovnom prijevozu iz Sektora za promet i veze predviđaju određeno usporavanje, posebice na granici sa Srbijom. Nova situacija, međutim, otvorit će hitne pregovore između kupaca roba i prijevoznika po pitanju novih cjenika transportnih usluga.
U proteklom razdoblju niskih cijena goriva prijevoznici su, kako iz vlastitog iskustva objašnjava vlasnik Orbica Branko Roglić, profitirali, a sada bi im danak mogli uzeti novi troškovi zbog usporenog prometa roba. Roglić je, kao i većina gospodarstvenika u ovoj temi, blago pesimističan jer očekuje nešto otežaniji promet robe.
Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika, pak, očekuje znatnije usporavanje prometa roba i kamionskog prijevoza od onog koji je uslijedilo nakon što je Njemačka prva uvela privremenu suspenziju schengenskog režima, i to skretanjem vozila u jednu traku na granici s Austrijom.
Njezin predsjednik Dragutin Kranjčec ističe da se prijevoznici ne mogu pripremiti kako bi umanjili štete jer nemaju alternativu.
- Moraju se prilagoditi novom privremenom režimu, a zna se koliko vozač mora provesti za volanom. Svako usporavanje umanjuje limitirano vrijeme vožnje samim time što se preveze manji broj kilometara, što je baza i za financijske rezultate i znači gubitke. No, manji subjekti su ipak fleksibilniji, pa možemo računati s time da će najviše biti opterećeni oni najjači - kaže Kranjčec.