Potpredsjednik Vlade te ministar graditeljstva i prostornog uređenja Predrag Štromar i gradonačelnik Varaždina Ivan Čehok danas su u varaždinskoj Gradskoj vijećnici potpisali sporazume o suradnji kojima se Gradu Varaždinu dodjeljuje računalna oprema te se osiguravaju sredstva za daljnju digitalizaciju akata za gradnju tj. građevinskih dozvola.
Jedan od Sporazuma odnosi se na „Digitalizaciju postojećih akata o gradnji na području cijele RH“. Predmetnim sporazumom se osiguravaju sredstva za daljnju digitalizaciju procesa odnosno skeniranje akata za gradnju koji su izdani u razdoblju od 1968. do 2014. godine na području Grada Varaždina i Varaždinske županije. Osim administrativnog rasterećenja i nepotrebnih regulatornih troškova, digitalizacija
građevinskih i uporabnih dozvola bit će korisna i svim građanima, a pogotovo onima koji su takve dozvole izgubili.
Drugi Sporazum odnosi se na „Nabavu opreme (e-Inspekcija, e-Investicije, e-Nekretnine, e-Dozvola)“. Cilj nabave korisničke opreme je opremanje gradova i županija računalima i računalnom opremom te njihovim garantnim održavanjem, čime se doprinosi realizacija ukupnog projekta ISPU kroz povezivanje postupaka više tijela javne uprave u integrirani informacijski sustav, što će u konačnici rezultirati povećanjem učinkovitosti javne uprave. Time će se ujedno skratiti proces pružanja e-usluga te smanjiti operativni troškovi.
Potpisivanjem ovih sporazuma Grad Varaždin će u naredne dvije godine biti uključen u projekt digitalizacije postojećih akata za gradnju – građevinskih dozvola, izdavanih s područja grada Varaždina koje Grad čuva u svojim arhivama od 1968. godine do danas. Građevinske dozvole, bez obzira na starost, su trajni dokumenti od velike važnosti te njihovom digitalizacijom i pohranjivanjem u digitalni podmodul Informacijskog sustava prostornog uređenja i gradnje (ISPU) naziva e-Arhiva, postaju javno dostupne građanima. U sklopu projekta digitalizacije akata predviđena je i donacija informatičke opreme Gradu Varaždinu koja će biti potrebna za provođenje samog projekta.
- Digitalizacija prvenstveno znači da ljudi više neće morati ići od šaltera do šaltera, te nema kupovanja biljega i sličnih troškova. Ovo će značiti da će svi dokumenti od 1968. godine biti dostupni online umjesto da ih ljudi moraju tražiti po raznim arhivima. Sve ćemo te arhive pretvoriti u digitalnu informaciju i sve će biti na jednome mjestu tako da će svi koji rade projekte, ali i sami građani, moći naći svoju građevinsku dozvolu online - pojasnio je ministar Štromar.
- Cijeli je projekt vrijedan 131 milijun kuna, a na kraju će svi projektanti znati pod kojim se uvjetima može graditi na pojedinim česticama. Mi na sjeveru Hrvatske smo u tome najrazvijeniji i najmanje nam dana treba za izdavanje dozvola. Mi smo i iznjedrili taj projekt počevši od Županije te se odlaskom u Zagreb nismo bavili ideologijama nego konkretnim radom, kako da ljudima bude bolje. Ovim projektima dokazujemo da možemo biti ti koji odlučujemo na koji ćemo način mi na Sjeveru živjeti - istaknuo je Štromar.
Projekt bi trebao biti realiziran tijekom ove i iduće godine, a cijeli bi sustav trebao biti u funkciji za dvije godine. Projekt je pripremljen za cijelu Hrvatsku, a na Sjeveru se provodi svojevrsni pilot-projekt.
- Znamo da uvijek idemo prvi, da potrošimo svoje novce, a onda se država snađe za druge dijelove zemlje. Mi sada idemo s kompletnom nabavom opreme tako da Grad u to ne mora uložiti niti jednu kunu - zaključio je ministar.
Gradonačelnik Čehok ističe da se Grad Varaždin već ističe po brzini izdavanja građevinskih dozvola i pozitivnog okruženja za poduzetništvo, i to ne samo na razini Hrvatske, nego i u usporedbi s nekim dijelovima EU.
- Mi smo po službenim analizama proglašeni gradom koji najbrže izdaje dozvole te je business friendly, ovdje možete brzo ispuniti sve procedure. Mi već sada izdajemo dozvole i imamo dokumente u digitalnom obliku, ali nismo imali ovu arhivu. S ovih 120.000 kuna nabavke opreme bit ćemo spremni kroz godinu i pol dana da svi građani bilo gdje i bilo kada mogu na računalu vidjeti sve dozvole, to je velika stvar i to će još bitno pridonijeti radu gradske uprave - rekao je gradonačelnik Ivan Čehok koji ističe da se, uza svu potrebnu dostavljenu dokumentaciju, dozvole izdaju u roku od nekoliko dana.
Gradu Varaždinu ovim se sporazumima dodjeljuje oprema u vrijednosti većoj od 120.000 kuna, dok ukupan iznos vrijednosti opreme dodijeljen Varaždinskoj županiji i Gradu Varaždinu zajedno prelazi preko 500.000 kuna. Kad tome pribrojimo iznose za Međimursku i Krapinsko-zagorsku županiju, odnosno gradove Krapinu i Čakovec, dolazimo do ulaganja od novih gotovo 1,3 milijuna kuna za Sjever Hrvatske, a ovog puta za provedbu digitalizacije.
Potpisivanju su prisustvovali i Danijel Meštrić, državni tajnik u Ministarstvu graditeljstva i prostornoga uređenja, Zvonko Vugrinec, vijećnik Županijske skupštine Varaždinske županije, Alen Grabar, v.d. ravnatelja u Ministarstvu graditeljstva i prostornoga uređenja, Amalija Šašek, savjetnica ministra i Damir Mikulić, pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Varaždina.