Iz tvrtke RWE Energija, opskrbljivača električne energije, danas su odgovorili na navode našeg čitatelja iz Varaždina koji nam se obratio s pritužbama na prodajne agente ove tvrtke.
Podsjetimo, čitatelj je izrazio zabrinutost zbog toga što prodajni agenti idu od stana do stana i od građana traže zadnji račun, odnosno uplatnicu. Obratio nam se jer, kako je rekao, samo želi upozoriti ljude, budući da se na uplatnicama vide osobni podaci i šifra kupca pomoću kojih je moguće napraviti ugovor s nedovoljno informiranim građanima, posebice onima starije životne dobi.
Iz RWE Energije napomenuli su da u direktnoj prodaji, koju prakticiraju njihovi prodajni agenti, nema ničeg spornog.
O prodaji "od vrata do vrata"
- Tvrtka RWE, jedan od vodećih opskrbljivača strujom i plinom u Hrvatskoj, koristi kanal direktne prodaje kako bi građanima donijela uštede na računima za struju i plin na području cijele Hrvatske pa tako i Varaždinske županije. Direktna prodaja je legitiman i legalan kanal prodaje, prisutan kako u Hrvatskoj, tako i u većini zemalja Europske unije, a posebno je zastupljen u industrijama osiguranja, telekomunikacija i energetike. Pritom naši ovlašteni prodajni predstavnici zainteresiranim građanima u njihovu domu transparentno prezentiraju ponudu RWE Energije i RWE Plina, koja uključuje deset posto jeftiniju opskrbu električnom energijom u odnosu na univerzalnu uslugu (HEP Elektra) te pet posto jeftiniju opskrbu plinom u odnosu na cijenu koju imaju kod lokalnog opskrbljivača - ističu iz RWE Energije.
Dodaju da u Hrvatskoj funkcionira slobodno tržište električne energije i plina te svako kućanstvo može slobodno odabrati svog opskrbljivača.
- U promjeni opskrbljivača strujom i plinom putem ovlaštenih prodajnih predstavnika koji uštede donose direktno u dom korisnika nema ništa sporno. Dapače, na taj način izlazimo ususret građanima diljem Hrvatske, koji s nama žele ostvariti uštede, ali nisu u mogućnosti osobno doći u naše sjedište u Zagreb potpisati ugovor ili se ne koriste internetom kako bi ga potpisali putem naše web stranice - napominju iz RWE Energije i navode da je njihovim uslugama i ponudama zadovoljno 110.000 korisnika na opskrbi strujom u protekle tri i pol godine te oko tri tisuće kućanstava koje od rujna prošle godine opskrbljuju plinom.
Zašto traže uvid u uplatnicu?
Da bi proces prelaska na drugog opskrbljivača bio moguć, navode kako je potrebno zadovoljiti Pravila o promjeni opskrbljivača:
"1. Osoba koja potpisuje ugovor s nama, mora biti vlasnik mjernog mjesta (brojila). Prilikom posjeta kod zainteresiranog korisnika, naši prodajni predstavnici traže na uvid osobnu iskaznicu i račun, kako bi utvrdili da se zaista radi o vlasniku brojila.
2. Vlasnik mjernog mjesta koji s nama želi potpisati ugovor, mora biti uredan platiša. I nama je, naravno, u interesu da su naši budući korisnici uredni platiše. Zbog toga se traži uvid u zadnji račun.
3. Šifra kupca i broj brojila koji se nalaze na uplatnicama ili zadnji šestomjesečni obračun za struju, nužni su podaci za sklapanje ugovora. Građani često ne sačuvaju zadnji obračun te su iz tog razloga šifra kupca i broj brojila neophodni podaci za uspješan proces prelaska na našu opskrbu i samim time ostvarivanje ušteda.
4. Prilikom posjeta, naši prodajni predstavnici ujedno bilježe stanje brojila, koje je također sastavni dio podataka nužnih za uspješan prelazak na našu opskrbu.
5. Isto tako, ako kupac u trenutku potpisivanja ugovora nije dostavio svoj OIB u lokalnu ispostavu HEP ODS-a, trebao bi to učiniti kako bi proces prelaska na drugog opskrbljivača bio moguć."
Iz RWE Energije, dakle, ističu da njihovi prodajni predstavnici moraju napraviti uvid u uplatnicu ili šestomjesečni obračun HEP-a kako bi utvrdili da je osoba koja potpisuje ugovor zaista vlasnik brojila.
- Često se događa da osoba koja plaća račune, nije vlasnik brojila i ona ne može sklopiti zahtjev za promjenom opskrbljivača. Isto tako, na uplatnici se nalaze svi ostali gore navedeni podaci nužni za uspješan proces prelaska na drugog opskrbljivača - kažu iz RWE Energije i dodaju da provode i neposredne kontrole.
RWE: Provjeravamo je li kupcu jasno da prelazi kod nas
- Neposredno nakon potpisa zahtjeva za promjenu opskrbljivača, dok je naš prodajni predstavnik još uvijek kod kupca, naša Služba za korisnike s kupcem obavlja kontrolni telefonski poziv, kako bismo bili sigurni da je kupcu jasno da prelazi u RWE Energiju te da je u potpunosti razumio uvjete naše buduće suradnje. Isto tako važno je naglasiti da, nakon što kupac s nama potpiše ugovor, mi dalje u njegovo ime rješavamo svu potrebnu administraciju čime je proces promjene opskrbljivača za kupca krajnje jednostavan - ističu iz RWE Energije.
Budući da su zakonskim promjenama od 1. siječnja ove godine tržišni opskrbljivači počeli svojim krajnjim kupcima izdavati jedinstveni račun s iznosima za korištenje mreže (mrežarinu koju su dosad korisnici plaćali HEP-u) i za električnu energiju, ističu da su točni navodi čitatelja kako "sada sve ide preko njih".
- Naši kupci više ne moraju plaćati dva računa, nego samo jedan, a opskrbljivač (u ovom slučaju RWE Energija) postaje ključna točka komunikacije za kupca. Naravno, HEP ODS i dalje ostaje distributer zadužen za očitavanje brojila i otklanjanje tehničkih problema u sustavu - napominju iz RWE Energije, uz zaključak kako do ovakvih pritužbi građana dolazi zbog "prilično slabe informiranosti kupaca i njihovog razumijevanja ove teme".