U redoviti promet pušten je prvi dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz koji vozi na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Zabok – Varaždin i obrnuto. Na toj relaciji godišnje se preveze oko dva milijuna putnika, a novi vlak svakodnevno će na njoj prevoziti putnike u oba smjera.
Na prvoj vožnji novog vlaka jutros su bili nazočni ministar prometa, pomorstva i infrastrukture Oleg Butković; v.d. pomoćnika ministra Jure Šarić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković, predsjednik Uprave Končar – Elektroindustrije Darinko Bago i Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila.
Ministar Butković izjavio je da je novi vlak velika stvar za HŽ Putnički prijevoz i putnike koji će se njime voziti.
- Vožnja je bila ugodna i čestitam svima koji su sudjelovali u izgradnji novih vlakova. Potrebno je unaprijediti željeznicu. Svi veliki infrastrukturni projekti uglavnom će biti u željeznici, tu priliku moramo iskoristiti i tome ćemo dati veliku pozornost. Podržat ćemo sve razvojne projekte, to je naša budućnost i tu nema zaustavljanja – rekao je ministar.
O tehničkim značajkama novoga vlaka govorio je Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽPP-a.
- Posebno mi je drago da smo prvi dizel-električni motorni vlak pustili u promet na relaciji Zagreb GK – Varaždin. Ovaj vlak koji je danas u prometu je moderan vlak kojim ćemo povećati razinu kvalitete usluge našim putnicima. Vlak je udoban, ima dvije rampe za osobe s u invalidskim kolicima, besplatan Wi-Fi i prostor za bicikle, a u ukupan kapacitet mu je oko 340 putnika. To je prvi od 11 dizel-električnih vlakova čije financiranje ćemo ugovoriti, rekao je Ratković.
O novom vlaku govorio je i Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar – Elektroindustrije.
Ovaj prvi dizel-električni motorni vlak baziran je na istoj tehnološkoj osnovi kao i elektromotorni vlakovi. Nadamo se da će uskoro biti osigurano financiranje nastavka proizvodnje vlakova jer je to vrlo značajno za Končar i sve naše dobavljače, ustvrdio je Bago.
Dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 je trodijelna dizel-električna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Međutim zbog lošeg stanja naših pruga, maksimalna brzina koju će postizati biti će 80 km/h, a ponegdje i svega 20 km/h.
Garnitura je sastavljena od dva krajnja motorna vagona s upravljačnicom i srednjeg vagona. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata, a vlak ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala.
Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla zatamnjena su 60% radi zaštite od sunca. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na displejima i putem razglasa.
Novi dizel-električni motorni vlak proizveden je na platformi elektromotornog vlaka serije 6112 za regionalni prijevoz. Izvedene su samo izmjene sustava napajanja, a u maksimalno mogućoj mjeri ostvarena je unifikacija dizel-električnih i elektromotornih vlakova, čime se ostvaruju znatne uštede u troškovima eksploatacije i održavanja cijele flote niskopodnih vlakova. Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva vlaka omogućuju vrhunsku udobnost vožnje.
HŽ Putnički prijevoz je s tvrtkom Končar - Električna vozila u siječnju 2014. potpisao ugovor o proizvodnji 44 nova vlaka. Tvrtka Končar - Električna vozila proizvodi 32 elektromotorna vlaka - 16 za gradsko-prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz te 12 dizel-električnih motornih vlakova. Ukupna vrijednost nabave iznosi 1,63 milijarde kuna. Do sada su Končar - Električna vozila HŽ Putničkom prijevozu isporučila 10 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz i osam elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz. Do početka ožujka 2016. bit će isporučena još dva gradsko-prigradska vlaka.
Novi vlakovi odlikuju se visokim stupnjem pouzdanosti zbog primjene novih tehnologija, sklopova i uređaja tijekom intenzivnog korištenja u svim vremenskim uvjetima. Svi sklopovi, uređaji i nove tehnologije koji će biti primijenjeni sukladni su zakonskim propisima RH, HRN-a, EN-a, IEC-a i UIC-a te EU-ovim direktivama o javnom putničkom prijevozu.
Nabava novih motornih vlakova unaprjeđuje kvalitetu prijevozne usluge, pouzdanost i raspoloživost vozila uz mnogo niže operativne troškove i mogućnost povećanja frekvencije vlakova i broja putnika, a novi vlakovi doprinose i smanjenju onečišćenja okoliša.