Samo nekoliko dana nakon što su održali radni sastanak u Krapini, te pritom potpisali Izjavu kojom zajednički projekt željeznice upućuju Vladi RH na dopunu Nacionalnog programa željezničke infrastrukture, danas su u Međimurju varaždinski, međimurski i krapinsko- zagorski župan potpisali Sporazum o suradnji.
Kao jedan od prioriteta ovakvog vida suradnje te zajedničkog nastupa istaknuli su razvoj, izgradnju, osuvremenjivanje, obnovu i održavanje funkcionalnosti željezničkog infrastrukturnog sustava, ali ujedno uz razvoj gospodarstva, obrazovanja te zajedničkog gospodarenja otpadom.
Sa zaključcima ovog susreta i potpisanog Sporazuma, tri će župana zajednički pristupiti predsjedniku Vlade RH i resornim ministrima, na sastanku koji je sazvan za ponedjeljak, 3. srpnja u Požegi.
Zajednički nastup tri župana garantira skoro rješavanje ključnih problema sjevera zemlje pa je tim povodom međimurski župan Matija Posavec istaknuo da se samo zajdništvom mogu razvijati naše sredine pogotovo kada je riječ o velikim infrastrukturnim projektima koji su vezani za sve tri županije.
-U ovom trenutku su ključna tri projekta koji su naš zajednički interes. Onaj koji je možda zbog najveće udaljenosti od Zagreba najveća potreba Međimurja, svakako je promet i prometna infrastruktura u razvoju cesta i željeznica - rekao je međimurski župan Posavec.
Među ostalim Posavec je rekao da se u ovom trenutku suočavamo s činjenicom da kroz prometnicu koja spaja dva grada, Čakovec i Varaždin, kroz Nedelišće, Pušćine i Kuršanec, prolazi dnevno 17.0000 vozila. I onda kada 17.000 vozila prolazi naseljima pored škola, vrtića i crkve, onda je to ozbiljan problem, sigurnosni i ekološki. Stoga će zajedno krenuti u projekt gradnje brze ceste Čakovec – Varaždin. Ona će ići paralelno uz željezničku prugu, u prvoj fazi s izlaskom prije mosta preko Drave, a u drugoj fazi gradnjom novog mosta ta će se brza cesta nastaviti iz Varaždina prema Krapini.
Druga tema o kojoj su tri župana razgovarali je tema željezničkog povezivanja Međimurja, Varaždinske županije i Zagorja sa Zagrebom. Riječ je o projektu koji je težak oko pola milijarde eura, za koji postoji europski novac, a koji će put od Čakovca do Zagreba evidentno skratiti s tri sata na samo 50 minuta.
-O ovoj temi moramo govoriti jasno i glasno da nas se čuje, treba brzo reagirati, jer je do 9. srpnja otvorena javna rasprava za strategiju željezničkog prometa koju donosi Vlada - jasan je bio Posavec.
Treća tema o kojoj se razgovaralo odnosila se na prijedloge izjednačavanja prosjeka plaća nacionalnom prosjeku, s obzirom da su sve tri županije u istim problemima, a to je 18-19 posto niži prosjek plaće od nacionalnog prosjeka, pa tri župana rade na pronalaženju rješenja i elemenata kako plaće ljudi sa sjevera RH izjednačiti s nacionalnima.
-Važno je da ovakvim sastancima i konkretnim dogovorima nastavljamo našu suradnju. Projekt sjevera Hrvatske je projekt svih sjevernih županija, jer je u pitanju ravnopravni regionalni razvoj naše zemlje. Naime Vlada je donijela projekt Slavonija težak 2,5 milijarde eura kojeg mi apsolutno podržavamo i smatramo da je kao takav potreban za pet slavonskih županija, no postavlja se pitanje što je sa sjeverom Hrvatske - nadovezao se župan Krapinsko – zagorske županije Željko Kolar.
Među ostalim župan Kolar je istaknuo da se ne može stalno govoriti da na sjeveru puno ljudi radi, proizvodi se, izvozi, problem je što ljudi imaju male plaće.
-Novac koji je namijenjen izgradnji prometne infrastrukture uvijek ode na neko drugo mjesto i mi smo jednostavno morali reagirati - rekao je Kolar, dodavši da nije neuobičajena praksa u europskim zemljama da Vlada određivanje financijske omotnice prepusti svojim regionalnim jedinicama, pa je vrijeme da se nakon Slavonije, napravi projekt za razvoj sjevera.
-To će biti naša inicijativa, zajednička, danas tri županije, sutra četiri ili pet, jer očekujemo da će nam se i kolege susjednih županija pridružiti u tom projektu, kako bi zajednički nastupili prema Vladi i tražili za naše sjeverne županije jednak pristup europskom novcu kao što ga imaju svi ostali - reka je Kolar, dodavši da su toliko dužni građanima.
Varaždinski župan Radimir Čačić skrenuo je pozornost da 95 posto europskog novca u Europskoj uniji ide preko NUTS2 razine i to nije malo.
-Ova zemlja nažalost, da li slučajno ili namjerno, formirala je statističke regije koje nemaju blage veze s pameti. Formirala ih je zato da omogući da ipak svi participiraju u europskom novcu i da svi sudjeluju u tome. Puno bolje od onoga što je potpisala HDZ-ova Vlada, po čemu ni župan Kolar, ni Čačić, ni župan Posavec , a ni ovaj dio oko Koprivnice i Bjelovara ne bi imao pravo ni na jedan euro iz EU fondova jer je Vlada potpisala Sporazum s europskom komisijom gdje mi spadamo u regiju sa Zagrebom i nemamo pravo na europski novac. To je srećom promijenjeno. Vlade nisu željele snagu regija, nisu željele logiku interesa regija, a sada je ova Vlada prepoznala specifičnosti i potrebe jedne Slavonije. Dobro, odlično, cijenimo, podržavamo, niti jedna primjedba, čak je dobro odmjeren i novac te je on korektno podijeljen, no mi ovdje poručujemo da želimo isto, ništa više, ali ni ništa manje - dodao je varaždinski župan Čačić te naglasio kako je zajednički nastup tri županije i tri župana puno važniji, bolji i kvalitetniji nego da svaki župan ide zasebno pokušati ostvariti sve svoje projekte i zadaće.
Župani su uz to razgovarali o povezivanju veleučilišta, obrazovnih institucija, turističkih zajednica, Županijskih uprava za ceste, regionalnih razvojnih agencija, energetskih agencija čiji će voditelji i direktori razgovarati međusobno na posebno organiziranim sastancima, ali ujedno i zajednički raditi te provoditi projekte u svim segmentima.
Stoga su sastanku prisustvovale i ravnateljica Regionalne razvojne agencije Međimurje REDEA-e Sandra Polanec Marinović te ravnateljica Županijske uprave za ceste Međimurske županije Ljerka Cividini. Kako su naglasili župani, ova je suradnja otvorena i za ostale županije sjevera Hrvatske, i Bjelovarsko-bilogorsku i Koprivničko-križevačku županiju, tako da ovaj kraj Hrvatske može biti predvodnik u jednoj boljoj suradnji.