- Ponovno svjedočimo lihvarskom stavu banaka i leasing društava, koji u ovoj krizi ne pokazuju osnovnu solidarnost prema poslovnim subjektima i građanima. Cijeli svijet je zahvaćen pandemijom uzrokovanom koronavirusom, a što predstavlja izvanredan događaj koji nitko nije mogao predvidjeti. U takvim situacijama osnovni postulat ponašanja, pa tako i ekonomskog, jest vođenje načelima savjesnosti, poštenja i pravičnosti. Mnoge države su već uredile svoja financijska tržišta upravo na taj način, maksimalno štiteći poduzetnike i građane osiguravajući im egzistenciju - priopćili su iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.
- Međutim, sramotno je da mi u vlastitoj državi gotovo pa nemamo hrvatskih banaka i leasing kuća, već su iste u vlasništvu subjekata s područja upravo takvih – uređenih i socijalno osjetljivih država. Upravo zbog toga, sve ono što svaka takva uređena država ne dozvoljava na svom teritoriju, te iste financijske institucije mogu slobodno primijeniti na teritoriju Hrvatske. Pa tako, primjerice, poduzetnicima se nude prividni moratoriji u trajanju od tri mjeseca, koji predviđaju plaćanje kamata tijekom takvog moratorija, a po isteku kojeg se neplaćena glavnica raspodjeljuje na preostalo otplatno razdoblje. Rezultat – povećani mjesečni anuitet koji sa sobom povlači povećanu kamatnu stopu, te u konačnici dovodi do plaćanja kamata na već plaćene kamate. Troškovi se gomilaju, tome još treba dodati i troškove ovjera i potvrde dokumentacije – a sve pod pretpostavkom da će nakon proteka tri mjeseca život i gospodarstvo nastaviti tamo gdje su stali - stoji u priopćenju Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika koja, kako ističu, oštro osuđuje ovakvo ponašanje i sustavno uništavanje jedne od ključnih djelatnosti gospodarskog života Hrvatske.
- Unatoč činjenici da je od početka ove pandemije transport stigmatiziran: vozačima se nije dopuštao pristup dućanima i toaletima, odmore od vožnje su morali provoditi u karantenama izolirani od svojih obitelji – distribucija hrane, lijekova i ostalih potrepština nikada nije stala. Međutim, ako se nastavi neadekvatno djelovanje financijskih institucija, mnogim prijevoznicima će to biti kraj poslovanja. Na teritoriju Hrvatske neće biti dovoljno parkirališnih mjesta za sva zaplijenjena teretna vozila koja su osnovno sredstvo rada prijevoznika. Slijedom izrečenoga inzistiramo na korekciji predloženog modela moratorija na način da se jedinstveno uredi potpuni moratorij tijekom kojeg miruje obveza plaćanja glavnice i kamata u trajanju tijekom pandemije koronavirusa, te u dodatnom trajanju od najmanje 6 mjeseci nakon proglašenja prestanka pandemije koronavirusa. Po proteku takvog moratorija otplatno razdoblje bi se produžilo za vrijeme za koje je moratorij bio na snazi. Na taj način bi se omogućio opravak djelatnosti i postupno gospodarsko jačanje - naglasili su.
- Apeliramo da se korektno razmotre i uzmu u obzir ove sugestije. U suprotnome ćemo samo produbiti financijsku krizu koja će imati nesagledive posljedice. Gledajući na razini Europske unije upravo je Republika Hrvatska imala najduži period oporavka od gospodarske krize započete 2008. godine, i to iz razloga nepravovremenog donošenja adekvatnih mjera. Zaključno, svaki građanin i svaki poslovni subjekt ovlašten je zatražiti sudsku zaštitu, dakle izmjenu ili raskid takvih ugovora, a što će posljedično dodatno opteretiti pravosudni sustav - poručuju iz Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.