U nazočnosti predstavnika Ministarstva turizma, Županijske i Gradske TZ, HGSS-a, velikog broja planinara, speleologa, gostiju i uzvanika te građana, u Muzeju planinarstva predstavljen je novi turistički brend Ivanca kao Planinarskog grada.
Premda Ivanec već više od 120 godina faktički živi kao planinarski grad, službenim brendiranjem ovaj je identitet sada prvi put istaknuo kao nacionalnu posebnost (prvi planinarski grad u Hrvatskoj), a u daljnjim etapama brendiranja nastojat će ga učiniti specifičnim i prepoznatljivim u hrvatskoj turističkoj ponudi.
Novi identiteski sustav Ivanca predstavio je Miroslav Ambruš Kiš, predstavnik tvrtke Flying Guitars iz Virovitice, specijalizirane tvrtke kojoj je Grad povjerio njegovu izradu. U svom izlaganju on se osvrnuo na niz zanimljivosti koje se od davnina vežu uz povijest ivanečkog planinarstva. Istaknuo je mnoge specifičnosti po kojima je Ivanec već 20-ih i 30-ih godina prošlog stoljeća bio avangarda, znamenite ličnosti koje je iznjedrio, a čija su otkrića važna za svjetsku znanost (Malez, Vuković) te istaknuo baštinu i fenomene zbog kojih je, rekao je, Ivanec doživljaj i vrijednost koja zaslužuje svoje mjesto u National Geographicu.
Istaknuo je i alate koji će ubuduće Ivanec kao Planinarski grad činiti prepoznatljivim. A to je planinarska staza od Ivanca do vrha Ivančice kao znak koji je otisnut na tablama dobrodošlice u Ivanec, na majicama, na maskicama za mobitel, platnenim torbama i dr. Među njima je i Planinarska čokolada – ručno rađena u privatnoj čokolateriji, prvorazredne kvalitete, upakirana kao iznimno lijep suvenir, koju prati priča o vitezovima ivanovcima. Sve to će za izvjesno vrijeme posjetitelji moći ponijeti iz Ivanca kao originalan i dopadljiv suvenir. Prva takva čokolada javnosti je prikazana u povodu Dana grada i Ivanja pod nazivom Ivanjska (Ivanje=Ivanjska), dok će ubuduće ona biti dostupna kao Planinarska čokolada.
Tim povodom svima nazočnima obratio se i gradonačelnik Milorad Batinić koji je i sam od početka bio uključen u koncept stvaranja i profiliranja novoga brenda Ivanca.
- Ivanec – Planinarski grad. Zašto? Zato jer nam pravo na to daje naša tradicija i temelji koje Ivanec ima u povijesti razvoja planinarstva u Hrvatskoj. Ivanec sam sebe označava kao planinarski grad, u uvjerenju da ga upravo taj atribut individualizira i razlikuje od svih drugih gradova u Hrvatskoj pa i šire – pojasnio je Batinić te dodao da oznakom Planinarski grad, Ivanec zaokružuje svoju prvu etapu turističkog brendiranja. Ona će biti temelj prema daljnjim razvojnim etapama koje će uključiti i posebne promotivne korake.
Pohvale i čestitke projektu uputio je i dr. sc. Eduard Kušen, a skupu se obratio i pomoćnik ministra turizma Robert Pende, izaslanik ministra Garija Cappellija, koji je inače autor predgovora knjige Planinarski grad.
- Ivanec može očekivati punu podršku Ministarstva turizma za razvoj svog brenda, ali i drugih sličnih brendova i njihovu emisiju na druga tržišta – naglasio je Pende.
Za uspomenu na ovaj poseban događaj, svi koji su nazočili svečanosti dobili su prigodan poklon – platnenu vrećicu i majicu s novim logom Ivanca, knjigu Planinarski grad i Ivanjsku čokoladu. Druženje nakon službenog dijela nastavljeno je uz prigodni domjenak na kome su se našle i tradicionalne ivanečke ring torte i domaći čaj od lipe.
Svečanost je pjesmom uljepšao Ženski vokalni sastav Kaliope, a veliku potporu u organizaciji svečanosti pružili su članovi HPD-a Ivančica.