HGK Županijska komora Varaždin i Mikrocop d.o.o. pozivaju na radionicu "Računovodstveni propisi iz kojih proizlazi da račune ne treba čuvati na papiru" koja će se održati 30. ožujka u 11 sati u prostorijama HGK – Županijske komore Varaždin, P. Preradovića 17/II.
Radionica se organizira kako bi se sudionike informiralo o tome kako važeće hrvatsko zakonodavstvo s područja računovodstva i financija određuje pitanje izvornika dokumenta na papiru.
Predavač će biti Ivica Metlikovec, iz tvrtke Mikrocop d.o.o. iz Umaga, koji će moderirati radionicu te izlaganje temeljiti na važećoj zakonskoj regulativi, odnosno službenom očitovanju Ministarstva financija – Porezne uprave Pazin te RRiF-a, vodećeg konzultantskog društva iz područja računovodstva, financija, poreza i prava.
Naime, poznato je da poslovna dokumentacija u klasičnom, papirnatom obliku uzrokuje niz troškova i otežava rad u usporedbi s mogućnostima koje pružaju današnje digitalne tehnologije. Ukupan trošak poslovnog dokumenta na papiru čini niz stavaki kao što su ispis, fizička manipulacija, poslovni prostor, trošak pretraživanja, fotokopiranje, čuvanje, zaštita, kontrola na dugi rok.
Međutim, u pokušajima da eliminiramo klasičan papir iz svakodnevnog poslovanja susrećemo se prije svega s formalno-pravnim dilemama: smijemo li arhivirati samo digitalne primjerke svoje izlazne dokumentacije ili zakon stvarno inzistira na papirnatoj verziji poslovnih dokumenata? Ako skeniramo ulazni dokument, moramo li ga i dalje čuvati u papirnatom obliku? Svi kažu da zakon o PDV-u priznaje samo ulazne račune na papiru. Kao rezultat navedenih nedoumica – i dalje papirnate verzije dokumenata čuvamo „za svaki slučaj“.
Program radionice:
• Osnovni uvjeti koje mora zadovoljavati račun – jednako za sve medije
• Kako arhivirati klasičan račun koji je poslan/primljen kao izvornik na papiru?
• Kako arhivirati račun koji je poslan/primljen kao prilog uz elektroničku poštu (skenirani papirnati račun ili digitalni oblik računa)
• Primjer iz prakse: koliki je realni trošak izrade računa na papiru?
• Kako arhivirati e-račun kojeg smo poslali/primili?
• U čemu je temeljna razlika između pojedinih vrsta e-računa?
• Koji dio problema nam rješavaju e-računi, a koji dio će nam ostati i dalje?
Kao posebno aktualna tema, prikazat će se i automatizirani proces odobravanja ulaznih računa bez papira, čime se ostvaruju znatne uštede, ubrzanja i druga poboljšanja tog procesa. Također, za ilustraciju, prikazat će se i jedan od sustava digitalnog arhiviranja koji zadovoljava sva tri uvjeta koje nalaže zakon.
Očekivano trajanje radionice je dva sata, uključujući i diskusiju. Prijava sudjelovanja: Interes za sudjelovanje potvrđuje se obaveznim ispunjavanjem online prijave koje je dostupna ovdje.
Rok za dostavu prijave je 29. ožujka. Kontakt osoba u HGK ŽK Varaždin je Snježana Marciuš, direktorica Komore, tel.: 042/405- 408, e-adresa: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..
Za sudjelovanje na Mikrocop radionici nije predviđena kotizacija, a broj sudionika iz jednog poduzeća nije ograničen. Za sve dodatne informacije kontaktirajte tvrtku Mikrocop d.o.o. na tel: 052/751 579 ili na e-adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..