- Ustavni sud je političkom odlukom odbacio zahtjev Građanske inicijative Narod odlučuje za ocjenu ustavnosti Zaključka Sabora o neraspisivanju referenduma donesenog 15. veljače, pravdajući tu odluku nepravodobnošću podnesenog zahtjeva, pri čemu je Sud izmislio rok od 30 dana za podnošenje istog, a koji ne proizlazi ni iz Ustava ni iz Zakona o referendumu, ukazuju u GI Narod odlučuje.
Ustavni sud, kako dodaju, proizvoljno je zaključio da za GI Narod odlučuje vrijedi rok od 30 dana koji je propisan za slučaj pritužbe u vezi održanog, odnosno raspisanog referenduma.
- Međutim, s obzirom da u slučaju GI Narod odlučuje referendum nije niti raspisan niti održan upravo temeljem spornog Zaključka Sabora, Ustavni sud je posve neopravdano ocijenio zahtjev GI Narod odlučuje nepravodobnim jer za njegovo podnošenje nije propisan nikakav rok. Proizvoljna odluka Ustavnog suda, da potvrdi postupke premijera Plenkovića i njegove saborske većine u cilju sprječavanja narodnog referenduma za pravedniji izborni sustav predstavlja kontinuiranu ogluhu na nedemokratske postupke aktualnog premijera čiji je izvršitelj bio bivši ministar Lovro Kuščević, osumnjičen za teške malverzacije nekretninama i zlouporabu ovlasti, a na što je GI Narod odlučuje u više navrata argumentirano ukazivala. Takvo ponašanje Ustavnog suda ne čudi, s obzirom da su spornu odluku donijeli suci čiji izbor (i reizbor) ovisi o volji HDZ-a i SDP-a – odnosno onih koji zajedničkim djelovanjem sprječavaju građane da promijene nepravedan izborni sustav pomoću kojeg se HDZ i SDP već desetljećima izmjenjuju na vlasti, navode u GI.
Uz to, upozoravaju da ne samo da je Ustavni sud izmislio argument o nepravodobnosti podnesenog zahtjeva koji nema utemeljenje u Ustavu i zakonu - što je sramotno za suce Ustavnog suda (izuzev časnog suca g. Miroslava Šumanovića koji se nije složio s donesenom odlukom), već nije dao nikakvo obrazloženje zašto je odbacio argumentirane navode GI Narod odlučuje o pristranosti izvršne vlasti koja je onemogućila GI Narod odlučuje i saborskim zastupnicima stvarnu provjeru kako je Ministarstvo uprave provjeravalo potpise.
-Sam Ustavni sud je u odluci U-VIIR-3260 iz 2018. godine istaknuo: “odluka izvršne vlasti (...) koja zainteresiranim strankama ne bi omogućila uvid odnosno provjerljivost rezultata provjere potpisa, predstavljala [bi] ograničenje ustavnog jamstva na neposredno odlučivanje građana putem referenduma” (11.2). GI Narod odlučuje je detaljno obrazložila kako je Vlada onemogućila stvaran uvid u rezultate provjere potpisa, no Ustavni sud se nije očitovao zašto je odbacio te navode. Nedopustivo je i za ustavnopravni poredak opasno da suci Ustavnog suda donose odluke bez obrazlaganja svojih stajališta, velu u GI te ukazuju da ustavni suci, umjesto obrazložene i argumentirane odluke kojom će zaštititi ustavni poredak Republike Hrvatske i pravo građana na referendum, svojom odlukom u skladu s interesima vladajućih legitimirali grubo kršenje demokratske procedure i ustavnih prava više od 400.000 građana, koje provodi Vlada i saborska većina premijera Plenkovića.