Zbog aktualne pandemije pogođeni su gotovo svi sektori gospodarstva, ali turizam i cijela industrija putovanja zasigurno su među najpogođenijima. Kad je sredinom ožujka krenulo zatvaranje kafića i ureda, razgovarali smo s Ljiljanom Čulek, vlasnicom Lily toursa, prve privatne turističke agencije u Varaždinskoj županiji, osnovane u studenom 1990. godine. Tada nam je s dozom optimizma poručila da je već na samom svom poduzetničkom početku doživjela sličnu krizu jer je zbog rata morala zatvoriti agenciju na godinu dana. Ipak nije odustala od svojih poduzetničkih ambicija i ideja. Nakon godinu dana ponovno je otvorila vrata svoga ureda i posao se uspješno razvijao, a 1997. godine nastao je bum u putovanjima.
Na sličan način gleda i na sadašnju situaciju te je odmah nakon ponovnog otvaranja agencije 27. travnja počela planirati ljetovanja i krstarenja Jadranom prilagođena sadašnjoj situaciji uz fleksibilnu mogućnost otkazivanja. Također kaže da će sada svi morati razmišljati na novi način i ne očekivati velike grupe ljudi jer, kako kaže, “i dvoje ljudi su grupa”.
- Trudimo se, razmišljamo, nećemo se pustiti, i u ovoj situaciji pokušavamo izvući najbolje i najviše - poručuje varaždinska poduzetnica koja će ove godine obilježiti 30-tu godišnjicu svoga poslovanja.
Jedna od prednosti agencije je i u tome što se posljednjih desetak godina orijentirala na golfere kao poseban i elitni segment turizma za goste visoke platežne moći. Varaždinski Lily tours time je postala jedina specijalizirana golf turistička agencija u Hrvatskoj, ali i šire jer najbliža, slična agencija postoji samo u Sloveniji.
- Jedina smo agencija iz Hrvatske koja je članica Međunarodnog udruženja golf touroperatora (IAGTO), preko kojega imamo kontakte sa svima u svijetu golfa - govori nam Ljiljana Čulek i opisuje kako se uopće jedna mala turistička agencija iz Varaždina našla u svijetu golfa.
Lily tours je prvih desetak godina u velikoj mjeri bio okrenut organizaciji školskih izleta i u tome su bili vrlo uspješni. Zatim su među prvima, još prije dvadesetak godina, počeli nuditi krstarenja i daleka putovanja, a oko 2007. godine krenuli su s golf paketima.
- Čovjek razvija poslovanje, ali i sebe u cijeloj priči. Malo po malo prestali smo sa školama i počeli smo se baviti elitnijim turizmom - ističe naša sugovornica opisujući kako su posljednjih godina za pojedine golf pakete imali čak i do 75 putnika.