Dok će poduzetnici provedbom novog pravilnika o otpadnoj ambalaži, prema tvrdnjama Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, na godišnjoj razini biti rasterećeni za ukupno 70 milijuna kuna nameta naspram lani, zakonodavac ih s druge strane stišće i uvjetuje zapošljavanje povjerenika za otpad, što je novi trošak koji bi mogao progutati najavljenih 70 milijuna kuna uštede.
Naime, po jednostavnoj formuli "50 i više zaposlenika" tvrtke su najprije dobile obvezu zapošljavanja povjerenika za zaštitu na radu, a sada su dužne imati i povjerenika za otpad.
Kako su zakoni u mnogim sekvencama nejasni, a Hrvatska se sve više profilira kao destinacija sezonske radne snage, zbog čega broj zaposlenih često znatno oscilira u pojedinim dijelovima godine, Hrvatska udruga poslodavaca (HUP) pokušala je stati u zaštitu svojih članica. Još početkom listopada zatražila je tumačenje je li poslodavac obvezan imenovati ne samo povjerenika već i njegova zamjenika ako prosječan broj zaposlenih u kalendarskoj godini iznosi manje od 50. Usto, iz HUP-a su, s obzirom na to da je od srpnja 2015. tvrtkama nametnuta i obveza stručne edukacije povjerenika i zamjenika za otpad, pokušali upozoriti na te nove troškove, koji nisu zanemarivi pa su zatražili dostupnost izobrazbe na cijelom području RH.
Odgovor zakonodavca stigao je tek nedavno, pa su iz središnjice HUP-a ovih dana članicama, s obzirom na njihov golem interes za tu problematiku, dostavili objašnjenje u kojemu stoji kako "povjerenik treba biti u radnom odnosu kod pravne osobe koja je dužna imenovati povjerenika za otpad". No, upit kako se tretiraju sezonski radnici, odnosno što je obveza pravne osobe koja tijekom samo nekoliko mjeseci godišnje povisi broj zaposlenih iznad 50 osoba, zakonodavac je ignorirao. Iz HUP-a najavljuju kako neće odustati. Opet će pisati resornom ministarstvu, koje je zaboravilo odgovoriti na glavni dio upita: što je obveza tvrtki koje zapošljavaju velik broj sezonaca, piše Poslovni dnevnik.