Podravska brza cesta aktualna, ali i dalje stoji - na prvoj fazi Foto: Krešimir Đurić

Podravska brza cesta aktualna, ali i dalje stoji - na prvoj fazi

IHR/Varaždinske vijesti | 28.3.2019. u 09:13h | Objavljeno u Aktualno

Što je s izgradnjom Podravske brze ceste? Pitali su se to sudionici sastanka u Cestici, koji je održan prije desetak dana zbog novog Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila, čija je najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona, a koji je stupio na snagu 7. ožujka.

O potrebi izgradnje Podravske brze ceste, koja bi u Varaždinskoj županiji bila na relaciji od Varaždina do Cestice, odnosno graničnog prijelaza Dubrava Križovljanska govori se već godinama, a riječ je o važnoj prometnici kojom se namjeravala rasteretiti vrlo prometna državna cesta D 2. U Hrvatskim cestama potvrdili su nam da je Podravska brza cesta i dalje aktualna.

- Državna cesta D 2 proteže se od graničnog prijelaza sa Slovenijom u Dubravi Križovljanskoj na zapadu, preko Varaždina, Osijeka, Vukovara te završava na mostu Ilok – Bačka Palanka na graničnom prijelazu sa Srbijom. Najveći dio trase D 2 paralelan je s rijekom Dravom (Podravska magistrala). Relevantni intenzitet vrlo visokog volumena teretnog prometa utječe na značajke postojeće trase čime se evidentno smanjuje razina sigurnosti. Planira se novi koridor za D 2, no kroz koncept funkcionalnih regija odredit će se faze izgradnje i vremenski slijed dionica, kao i potrebni tehnički parametri - odgovorili su iz Hrvatskih cesta na naš upit u kojoj je fazi projekt izgradnje Podravske brze ceste na dionici od Varaždina do Cestice.

Navode kako je izrađena Građevinsko-tehnička studija Podravske brze ceste od granice sa Slovenijom, preko Varaždina do Virovitice i koridor za njezinu izgradnju ucrtan u Prostorni plan Varaždinske županije.

- Izgrađena je prva faza, odnosno jedan kolnik Podravske brze ceste na dionici od Hrašćice do Kneginca, takozvana jugozapadna obilaznica Grada Varaždina duljine 13 kilometara. U cilju poboljšanja uvjeta prometovanja na postojećoj državnoj cesti D 2 izrađena je Studija varijantnih rješenja izmještanja državne ceste DC2 na dionici: Cestica-Varaždin. Izmještanje državne ceste DC2 analizirano je kroz dvije dionice izmještanja postojeće trase: Petrijanec - Hrašćica i Cestica - Donje Vratno. Kroz provedenu studijsku analizu predložena je nova trasa državne ceste DC2 na potezu od Petrijanca do Hrašćice. Na dionici Cestica - Donje Vratno nije predloženo izmještanje postojeće državne ceste u novi koridor već poboljšanje prometno-tehničkih uvjeta u svrhu povećanja sigurnosti prometa - poručili su iz Hrvatskih cesta.