Nenad Bakić, većinska vlasnik najvećeg hrvatskog tekstilnog poduzeća, progovorio je o Varteksovim (ne) prilikama, ali najviše ipak o njegovim - odjelima.
-Kao što znate, u Varteksu radimo ubrzani turnaround. Vjerojatno ste primijetili da je već Q2 bio prvi pozitivni kvartal u dužem razdoblju (prvi prije toga je bio Q4 2015., a iako je Q4 tradicionalno jak u Varteksu, u ovom slučaju je to bio izvanredni utjecaj otpisa obaveza). Pozitivni kvartal prije toga je bio 2013., zbog učinaka PSN, piše Bakić na svom blogu elcectica.
Varteks je u zadnje vrijeme, kako nastavlja, odabrao potpuno drugu maloprodajnu strategiju.
- Više nema brutalnog diskontiranja (neki kupon s velikim popustom je bio tiskarska greška, nije se odobravalo na ključne artikle), a svi se mogu u dućanima uvjeriti u živost, ukazuje Bakić i navodi zapažanje jednog kupca.
Ključni proizvod su, kako naglašava, muška odijela.
- Ono što Varteks garantira odlična je kvaliteta izrade, koja se nastavlja na 100 godina tradicije i kvalitete, pa zato i šiva, ali i razvija modele i za Boss, J. Linderberg i druge, podsjeća Bakić.
Uz izradu, izdvaja i vrhunske materijale.
-Primjerice, ovo odijelo je od materijala Marzotto, a Marzotto grupa je ujedno jedini strateški dioničar Hugo Bossa. Zaista je teško prenaglasiti koliko puno znače vrhunski materijali kako bi odijelo izgledalo bolje i bilo ugodnije da se u njemu ne osjećate i ne izgledate ‘jeftino’), ali i duže trajalo jer za financijaše je lako izračunati koliko je ROI veći ako nosiš odijelo samo 50% duže, a da ne govorimo 2 ili 3 puta, od kojih se svaki put osjećaš bolje. U zadnje vrijeme sam čak i vidio da se nude poslovna odijela od plastike (poliester) ili čak recimo pola plastike, a u cjenovnoj klasi kao vrhunska Varteksova odijela od čiste runske vune vrhunskih talijanskih proizvođača. Čak i kad isti ponuđač nudi i odijela ‘od vune’ vjerojatno činjenice da ‘gura’ odijela od poliestera govori o odnosu o kvaliteti. Pitanje je i odakle odijelo dolazi i iz koliko je dijelova napravljeno. Iskreno mislim da je Varteksovo odijelo u Hrvatskoj nenadmašno u odnosu cijene i kvalitete, a ujedno je i vrhunske kvalitete, navodi Bakić te ukazuje na ponudu na novopokrenutom webshopu.
Uz odjela, izdvaja iz ponude i kapute, muške i ženske, odnosno sjajne ženske modele.
-Iako vrlo brzo dolaze i neki novi modeli, čekanje može biti dvostruki mač jer se svatko može uvjeriti u živost u Varteksovim dućanima. Možda sam subjektivan, ali konkretno za ove ženske kapute odlične kvalitete ne vidim nešto na tržištu što bi bilo malo bolje, a da nije dvostruko skuplje. Varteks je niz godina, kako bi roba došla u dućane, odobravao popuste od 40% i općenito često davao velike popuste i time davao potpuno pogrešnu poruku o kvaliteti, a kao što sam rekao, možete se u dućanima uvjeriti da kupci nemaju nikakav problem s ovim cijenama, dapače, piše Bakić.
Na kraju, poručuje ‘kupujmo hrvatsko’ jer je „vrhunsko i jer nam je najveći prioritet stabilizirati biznis da bismo mogli uložiti u produktivnost kako bi rad vrijedio više.
- Nažalost, nije moja odluka da rad u tekstilnoj industriji vrijedi tako malo, štoviše, dokapitalizacijom i mnogim drugim stvarima sam napravio puno da stvaramo temelje za kretanje u tom smjeru, zaključuje.