Danas se u Županijskoj palači održala 4. sjednica Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije, a na čijem dnevnom redu su bila izvješća o stanju sigurnosti u prometu na cestama Varaždinske županije, najava izmjena i dopuna Zakona o sigurnosti prometa na cestama te kratko izvješće o pripremi zimskih službi održavanja cesta.
- Ako malo analiziramo stanje na prometnicama ne samo ovdje, nego i u Hrvatskoj, onda doista možemo biti svi skupa zabrinuti jer je bilo dosta prometnih nesreća sa smrtnim slučajem pa nažalost tako i u našoj županiji i to je bio na neki način i motiv da sa strane Savjeta pokušamo apelirati na sudionike u prometu, prije svega vozače pa onda i druge sudionike, da ozbiljno shvate situaciju - rekao je predsjednik Savjeta, Zvonimir Sabati.
Ipak, po brojčanim pokazateljima stanje u prometu ide prema boljoj situaciji. Kaže to Danijel Posavec, voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa Policijske uprave varaždinske.
- Mi smo zadovoljni sa stanjem sigurnosti na području naše županije, odnosno na području koje pokriva Policijska uprava varaždinska. U prvih 10 mjeseci godine na području županije imamo evidentiranih 40 prometnih nesreća, jest da je to nešto više u ukupnom broju odnosu na prošlu godinu, ali ono što je nama najbitnije, broj stradalih osoba u prometu, dosta se smanjio u odnosu na prošlu godinu pa tako imamo ove godine u periodu od 10 mjeseci, 5 poginulih u odnosu na 7 poginulih prošle godine i imamo oko 20% smanjenja osoba koje su zadobile tjelesne ozljede. Imamo i jednu tendenciju smanjenja alkoholiziranih vozača u prometnim nesrećama i zbog toga smo zadovoljni - objasnio je Posavec.
Smanjenju prometnih slučaja trebao bi pridonijeti i najavljena izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, gdje će naglasak biti na oštrijim kaznama poput vožnje u alkoholiziranom stanju.
- Sadašnji zakon, koji je na snazi od 2008. godine, je stanje sigurnosti u jednom značajnom dijelu poboljšao, što znači da je došlo do značajnog smanjenja prometnih nesreća. Mi smo uvjereni da kada bi se određeni prekršaji, drastični prekršaji drastičnije možda kažnjavali i kada bi postupak na sudovima bio možda neposredniji i brži i efikasniji, posebice kod prekršaja onih počinitelja koji učestalo ponavljaju prometne prekršaje da bi se povećala sigurnost u prometu - zaključio je Posavec.