Vezano uz javno objavljeni Prijedlog pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila, čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona, priopćenjem su se oglasili članovi Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, koji smatraju da se predloženim zabranama prometovanja bitno produžuje duljina same rute, kao i svi s time povezani troškovi.
- Smatramo da zabrane prometovanja teretnim vozilima iznad 7.5 t mogu nastupiti tek nakon uvođenja elektronske naplate cestarine na svim državnim cestama. Probleme na graničnom prijelazu Mursko Središće uzrokuju isključivo kamioni koji tranzitiraju Međimurje, dakle time i Hrvatsku općenito. Predloženim pravilnikom došli bi u nepovoljniji položaj domicilni prijevoznici kojima bi se prijevozni put i troškovi nerazmjerno povećali - ističu iz udruge.
Kao primjer navode slučaj utovara u Čakovcu, a istovara u Mariboru ili Murskoj Soboti te dodaju da je predloženi alternativni pravac u tom slučaju kroz Varaždin i Dubravu Križovljansku ili groz granični prijelaz Goričan.
- U tom slučaju povećanje rute bi bilo sljedeće: od Čakovca do Maribora, po ruti kroz Dubravu Križovljansku, za 18%, a po ruti kroz Goričan za 65%. Od Čakovca do Murske Sobote, po ruti kroz Dubravu Križovljansku, povećanje je za 177%, a po ruti kroz Goričan za 85%. Povećanju rute (duži put) treba dodati i povećanje troškova rada, cestarine i onečišćenja. Treba uzeti u obzir i da je najavljeno zatvaranje graničnog prijelaza Dubrava Križovljanska zbog rekonstrukcije sa slovenske strane, što će prouzrokovati dodatne troškove i gužve - upozoravaju prijevoznici.
Stoga predlažu da za konkretno područje graničnih prijelaza Mursko Središće i Trnovec treba napraviti ograničenje za tranzitni promet, dakle strana vozila u tranzitu, te provoditi kontrole već prilikom prijelaza granice.
- Dodatno naglašavamo da je još 19. studenoga 2008. godine donesena Odluka o određivanju javnih cesta po kojima se mora odvijati tranzitni promet teretnih automobila kroz Republiku Hrvatsku. Do današnjeg dana se ta Odluka glede rute od Murskog Središća ne provodi, već je samo na varaždinskom području istaknuta zabrana prometa za vozila iznad 14 metara dužine. Nigdje nema znaka zabrane za tranzitni promet kod Murskog Središća, a da se ta odluka provodila, danas ne bi bilo nikakvih problema. Alternativno rješenje za problem Murskog Središća predlaže se u vidu prekvalifikacije međunarodnog graničnog prijelaza Mursko Središće u međudržavni granični prijelaz - ističu iz udruge prijevoznika.
Dodaju kako se apsolutno zalažu za sigurnost svih sudionika u prometu, međutim, smatraju da sigurnost ne ugrožavaju teretna vozila općenito, navodeći kako prema informaciji PU međimurske, strana vozila čine oko 70% prelazaka kroz granicu, već je bitno smanjiti količinu njihovu, i to tako da se zatvori tranzitni prolaz te da se pod hitno pristupi izgradnji obilaznice.
- Zabrane se ne mogu napraviti prije rješavanja problema naplate na državnim cestama, te smatramo da bi ta pitanja trebala biti rješavana u paketu. Predlažemo smanjenje cestarine za autoceste za 35%, te uvođenje nove platne kategorije za EURO 6 vozila koja bi trebala bitno smanjiti trošak cestarine, jer je u Hrvatskoj trenutno registrirano oko 6000 vozila navedene kategorije. Predlažemo naplatu cestarine na svim državnim cestama, s time da vozila s hrvatskim registarskim oznakama budu oslobođena plaćanja cestarine u visini dijela koji plaćaju prilikom godišnje registracije vozila. Zaključno naglašavamo da je potrebno ovom problemu pristupiti na drugačiji način – primarno razriješiti sustav elektronske naplate cestarine na svim državnim cestama uz naprijed predloženo smanjenje cestarine za teretna vozila, te nakon toga pristupiti izradi pravilnika kojim će se definirati ograničavanje prometa iznad 7.5 t za pojedine ceste. Svakako treba uzeti u obzir najavljeno zatvaranje graničnih prijelaza Mursko Središće i Trnovec, što će značajno povećati troškove poslovanja upravo domicilnih prijevozničkih tvrtki, od kojih su mnoge vezane ugovorima koji definiraju rokove isporuke (npr. međunarodna dostava pošte), čime će posljedično doći i do gubitka poslova i nenadoknadive štete - stoji u priopćenju koje potpisuje Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika.