Činjenica da bi šalica kave mogla poskupjeti zbog strelovitog rasta cijena te sirovine na svjetskim burzama, uzburkala je mnoge domaće kavopije. Ne čudi, budući da se u Hrvatskoj godišnje konzumira 3,8 kilograma kave po glavi stanovnika, što nas stavlja na 15. mjesto po konzumaciji kave u svijetu, prema World of Statistics, prenosi Poslovni.hr.
Iz Francka i Atlantic grupe za Poslovni dnevnik su poručili kako “uvelike vode računa o tome da teret poskupljenja ne prenesu na potrošače”, dok je iz Anamaria Company potvrđuju da su u travnju podigli cijene gotovog proizvoda u prosjeku petnaestak posto te kako će daljnja povećanje biti – neizbježna. Iz Atlantic grupe, koja stoji iza brendova Barcaffe, Bonito i Grand kafa, pojašnjavaju kako je cijena arabice toliko skočila zbog logističkih problema dopreme kave iz Brazila koja je krajem prošle godine kasnila, a kod robuste veliki izazov predstavlja nedovoljna raspoloživost zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta u zemljama porijekla, kao i problemi transporta.
No unatoč poteškoćama, Franck i Atlantic grupa trude se da do velikog povećanja cijena njihovih proizvoda ne dođe. Atlantic grupa naglašava kako nastoji zaštiti potrošača od dramatičnih poskupljenja nauštrb vlastite profitabilnosti. Kompanije koje se bave kavom u RH vjeruju kako bi jedno dobro rješenje za domaće tržište kave bilo smanjenje ukupnog poreznog opterećenja. Iz Francka naglašavaju kako je u Hrvatskoj porezno opterećenje kave 30 posto više nego u susjednim zemljama.
U Anamaria Company nadaju se kako usprkos izazovnoj situaciji za proizvođače, kod kupaca neće doći do rjeđeg ispijanja kave, jer kava je često u Hrvatskoj puno više od pića. Podsjećaju da je za mnoge to ritual koji će, vjeruju, ostati važan dio svakodnevice unatoč većim cijenama, prenosi Poslovni.hr