Kineski investitori stižu u Varaždin! Naime, nakon duljih pregovora, dogovoren je termin sastanka na kojem bi se varaždinskoj gradskoj vlasti trebao predstaviti Wanfeng Aviation Industry, novi vlasnik austrijske tvrtke Diamond Aircraft Industries (DAI), čija je tvrtka-kći, varaždinski Diamond Aviation Center (DAC), zakupnik varaždinskog aerodroma.
”Ugovor se poštuje”
Doznajemo to od Rajka Rauša, direktora DAC-a, koji kaže da bi se sastanak trebao održati 6. ožujka, što je potvrđeno i od strane Grada. Tom bi se prilikom trebalo prvenstveno razgovarati o projektu ulaganja u aerodrom, ali i o drugim mogućim investicijama te modelu daljnje poslovne suradnje Diamonda i Grada.
Naime, Wanfeng Aviation Industry, novi vlasnik DAI-ja od prosinca prošle godine, kineska je tvrtka koja je dio Wanfeng Auto Holding Grupe, kompanije s više od 60 podružnica širom svijeta, koja je prisutna i u automobilskoj industriji. Rauš vjeruje u pozitivan ishod sastanka i nastavak zakupa aerodroma sukladno ugovoru, budući da DAC poštuje ugovorne obveze.
- Jedini koji ne misli tako predstavnik je varaždinskog zračnog prijevoznika Winair, koji nas proziva za navodno loše održavanje aerodroma. Time se želi nama naštetiti, iako je dobro poznato da je aerodrom propadao nakon 2008., odnosno nakon našeg izbacivanja, pa do 2016., kada smo ponovno zakupili aerodrom. U međuvremenu su bile najavljene velike investicije, kompletna obnova aerodroma, no do toga nikad nije došlo. Stanje, koje smo zatekli 2015./2016., bilo je potpuno isto kao i 2008. godine, samo još više zapušteno. Mi to sve imamo dokumentirano vještačkim nalazima - ističe Rauš, dodajući da nije bilo ni tekućeg održavanja, a kamoli investicijskog.
Posebno ga čudi tvrdnja da “Grad Varaždin i Winair zajedno spašavaju skupo plaćena zemljišta i drugu imovinu”, koja se našla i na naslovnici Regionalnog tjednika.
- Aerodrom ne treba spašavati ni od koga jer normalno radi, funkcionira sukladno zimskim uvjetima, a zadovoljava sve propise jer ima svu potrebnu dokumentaciju, tehniku i ljudstvo te se sve letačke operacije mogu odvijati sigurno i nesmetano - naglašava Rauš.
Tko govori u ime Grada?
Posebno ukazuje da Diamond ima važeći petogodišnji ugovor s Gradom i uredno ispunjava sve svoje obveze prema Gradu, bez dugovanja, što je i bio uvjet da preuzmu aerodrom.
- Usprkos tome, moglo bi se iščitati iz članka u Regionalnom tjedniku da će Grad s privatnim avioprijevoznikom pokriti dugove koji su nastali za vrijeme kad je Varaždin Airport bio aktivan, dakle, sanirati s gradskim novcem, dok se nama, prema jednoj od ponuđenih opcija u pregovorima s Gradom, daljnje investicije u infrastrukturu ne bi priznavale, čime bi izgubi li pravo povrata ulaganja - ukazuje Rauš, koji smatra da je bizarno to što u spomenutom članku netko iz privatne tvrtke govori u ime Grada, iako i u samom tekstu piše da se iz Grada o tome nisu očitovali.
Navode o zapuštenosti i neodržavanju naziva neopravdanima i besmislenima, a osvrće se i na navode o Diamondovim gubicima.
- Točno je da trenutno imamo gubitke, ali ih pokrivamo, jer iza nas financijski i drugačije stoji naš partner. Taj gubitak nastaje zbog toga što nismo u mogućnosti pokrenuti sve planirane djelatnosti zbog specifične situacije u kojoj se čeka na dogovor s Gradom o suradnji i uvjetima realizacije projekta - napominje Rauš, naglašavajući da Diamond samo želi zadržati postojeće odnose s Gradom Varaždinom te ih učvrstiti u interesu obiju strana.