Kako uspostaviti kvalitetniji sustav javnog prijevoza s boljom mrežom linija i većim brojem polazaka? Foto: Ilustracija

Kako uspostaviti kvalitetniji sustav javnog prijevoza s boljom mrežom linija i većim brojem polazaka?

VV | 30.6.2022. u 12:00h | Objavljeno u Aktualno

- Varaždinska županija želi uspostaviti novi i kvalitetniji sustav javnog autobusnog prijevoza s kvalitetnijom mrežom linija i većim brojem polazaka. Time bi se osigurala znatno bolja mobilnost građana, osobito učenika i studenata, mladih radnika, obitelji te umirovjenika - najavio je Darko Majhen, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i europske poslove Varaždinske županije uoči današnje panel rasprave "Kako osigurati kvalitetnu javnu uslugu u javnom prijevozu putnika u hrvatskim regijama i županijama", koja je održana u Županijskoj palači.

Uz njega, u panel raspravi sudjelovali su predsjednik Koordinacije unutarnjeg javnog linijskog cestovnog prijevoza putnika pri HUP-u Hrvoje Meštrović, predsjednik Udruge hrvatskih autobusnih prijevoznika Krešimir Čumbrek, marketing menadžer HŽ putničkog prijevoza mr. Tomislav Prpić te doc. dr.sc. Predrag Brlek s Odjela za logistiku i održivu mobilnost Sveučilišta Sjever.

Kako je istaknuta, ova panel rasprava zapravo je nastavak dijaloga o tome kako ugovore o javnoj usluzi u javnom prijevozu kvalitetno implementirati u svrhu osiguranja kvalitetnog javnog prijevoza za građane jer upravo je javni prijevoz ekološki i energetski najpovoljniji način prijevoza, višestruko sigurniji od automobila, pokretač ekonomskih aktivnosti i alat za osiguranje demografske stabilnosti.

Predsjednik Savjeta za željeznnicu Ante Klečina rekao je kako se ovim panelom želi pridonijeti kvalitetnijoj javnoj usluzi u sustavima županijih linijskih javnih autobusnih prijevoza širom Hrvatske.

- Europski strateški dokumenti snažno zagovaraju razvoj javnog prijevoza te omogućavaju sufinanciranje raznih projekata, kako za razvoj infrastrukture, tako i za razvoj organizacije kvalitetnog i korisnički orijentiranog javnog prijevoza. Europska legislativajoš od 2007. godine propisuje uspostavu ugovora o javnoj usluzi koji omogućavaju sufinanciranje sustava javnog prijevoza. Takvo sufinancirenje ne smatra se državnom potporom, već naknadom za javnu uslugu javnog prijevoza, a koji se u toj perspektivi promatra kao razvojni alat neke regije. Sukladno Zakonu o cestovnom prijevozu ugovori o javnom prijevozu trebali su biti sklopljeni do kraja 2019. godine, no tek rijetki gradovi i samo dvije županije u Hrvatskoj imaju takve ugovore - rekao je Klečina.

Ipak, dobra je vijest da tri sjeverne županije imaju izrađen Master plan za integrirani prijevoz putnika.

- Taj Master plan je zajednički strateški regionalni dokument Varaždinske, Međimmurske i Koprivničko-križevačke županije vezan uz razvoj integriranog prijevoza putnika i ukupnog održivog prometnog sustava na području sve tri sjeverne županije. Zahvaljujući saznanjima i istraživanjima iz Master plana danas postoje konkretni prijedlozi, kako uz dostupna financijska sredstva organizirati kvalitetan, učestali i dostupan javni prijevoz za sve građane - rekao je Klečina koji je prezentirao kako atraktivne mreže linija za potpunu i kvalitetnu povezanost pridonose suvremenom javnom prijevozu, dok je Hrvoje Meštrović predstavio izazove uspostave ugovora o javnim uslugama za županijski linijski prijevoz.