Ideja da kupac donese samo svoju praznu teglu u siječnju i pokupi ju u svibnju s prekrasnim cvijećem, zapravo je usluga koju nudi Cvjećarski obrt Cepanec u Doljanu u općini Sveti Ilija. Naime, na ovu ideju je došla Karmenka Cepanec (44), a da je to pun pogodak dokazuju kupci koji k njoj svraćaju iz svih krajeva Lijepe naše.
Sve u dogovoru s kupcem
- Do kraja veljače skupljamo tegle za cvijeće, kupac donosi oprane, a mi ih još dezinficiramo. Razjasnimo s kupcem gdje će tegle u dvorištu biti postavljene jer nije svejedno koju vrstu cvijeća posadite na koju stranu svijeta. Treba razjasniti s kupcem je li će cvijeće postaviti na sjeverni prozor ili balkon, je li će cvijeće biti na kiši ili ne. Recimo na sjevernom prozoru jako lijepo uspijevaju fuksije dok su na južnom grozne. Pitanje je ima li kupac za cvijeće više vremena ili ne, odnosno koliko mu se može posvetiti. Prema tome biramo s kupcem više i manje zahtjevne biljke. Dogovorimo se i kakvu biljku želi kupac, onu koja raste u zrak ili koja pada preko cijelog balkona. Recimo surfinije su jako duge i zahtijevaju puno brige, ali su prekrasne. Kada se te pojedinosti razjasne s kupcem i odredi se cijena prema zahtjevnosti rada na kupcu je da pričeka svoju biljku koja raste u jednom od naših plastenika do 1. svibnja nakon čega dolazi po svoje cvijeće s kojim se može hvaliti pred prijateljima – šali se Karmenka kojoj u proizvodnji pomaže 14 zaposlenika, a po potrebi pomažu i sezonski radnici.
Tako ove godine 1.000 tegli iz cijele i okolnih županija čeka u jednom od njezinih plastenika koje je Karmenka sa suprugom podigla vlastitim sredstvima. Također, kupci kod nje mogu zatražiti i savjet ako njihova biljka “nakon primopredaje” ne napreduje kako treba pa kupci mogu svoje cvijeće donijeti “na kontrolu”. Dakle, dobe gotov cvijet, savjet i poslije svega ako je potrebno kontrolu, a cijena ovisi o vrsti biljke pa za “sređenu” teglu kupac može izdvojiti od 35 do 70-ak kuna.
- Izgleda da su kupci zadovoljni jer nam se javljaju iz Zagreba, Krapine, Huma na Sutli i većinom na preporuku. To nam je najveća reklama, a kupcima je drago kada mogu sami birati cvijeće. Zna se desiti da majka s djecom dođe po presadnice i onda oni svi skupa hodaju po plastenicima i biraju si, kombiniraju cvijeće i povrće koje će kupiti. Tako da je nekada posjet našem obrtu i jedan vid izleta nekim obiteljima - kaže sugovornica.
Više o ovoj temu čitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...