Prošla je godina obilježena ponovnim otvaranjem varaždinskog aerodroma, a gradonačelnik Neven Bosilj za njega ima ambiciozne planove te se, između ostalog, spominje i mogućnost međunarodnog putničkog prometa. U Gradu kažu da im je cilj dovesti varaždinski aerodrom na razinu da postane najvažniji aerodrom kontinentalne Hrvatske, nakon Zagreba i Osijeka. Pritom se najavljuje mogućnost daljnjeg financiranja razvoja aerodroma kroz ITU mehanizam, kao i otvaranje pilotske škole, centra za obuku, servisa zrakoplova i zrakoplovnog teretnog prometa.
Ideje u putničkom avioprijevozu nisu skroz nove, no upućeni u stanje varaždinskog aerodroma smatraju da aerodrom za tako nešto nema ni tehničke preduvjete, ali da na ovim prostorima nema ni stvarne turističke potražnje za putničkim avioprijevozom, s obzirom na blizinu Zagrebačkog aerodroma i profil turista koji ovdje uglavnom dolaze automobilima. O tome govori i analiza koju je još 2008. godine izradio prof. Stanislav Pavlin s Fakulteta prometnih znanosti, a naručio ju je donedavni operater varaždinskog aerodroma tvrtka DAC. Zaključak analize je da varaždinski aerodrom ima prostornih ograničenja.
Grad Varaždin pitali smo jesu li nalazi te analize još uvijek relevanti i je li varaždinski aerodrom dobio svjedodžbu kategorije 3C, kao što je bilo najavljivano, te što točno ona znači.
Nedavno je također konačno zaključen stečaj nad nekadašnjom gradskom tvrtkom Varaždin airport koja je temeljem stečajnog plana sada u većinskom vlasništvu tvrtke Winair, a koja je vlasnički povezana s gradskim vijećnikom i varaždinskim poduzetnikom Davorom Pataftom. Zaključenjem stečajnog postupka tvrtka ponovno stječe pravo slobodnog raspolaganja stečajnom masom tj. svojom imovinom. Stoga smo u Gradu Varaždinu pokušali doznati u kakvim su odnosima s novim većinskim vlasnikom Varaždin airoporta, ima li ta tvrtka imovinu na aerodromu te imaju li ikakve pravne osnove da ponovno preuzmu upravljanje aerodromom.
Više o ovoj temi možete pročitati u novom broju Varaždinskih vijesti