"Turizam u Varaždinu – karitativna ili komercijalna djelatnost?" naziv je jučerašnje tribine koja se održala u organizaciji Gradskog odbora HDZ-a Grada Varaždina. Damir Habijan, predsjednik Gradskog vijeća Grada Varaždina i predsjednik Gradske organizacije HDZ-a Grada Varaždina, Robert Pende, pomoćnik ministra u Ministarstvu turizma, Jelena Toth, direktorica Turističke zajednice Grada Varaždina, Branka Tropp, bivša dugogodišnja direktorica Turističke zajednice Grada Varaždina i Goran Košćak, turistički djelatnik, u zanimljivoj su se raspravi dotaknuli problema koji koče puni razvoj varaždinskog turizma te raspravljali o mogućim rješenjima i idejama koje bi napunile naš grad turistima.
Direktorica Turističke zajednice Grada Varaždina Jelena Toth iznijela je podatke o broju noćenja te istaknula da se u posljednjih pet godina bilježi porast broja gostiju te da Varaždin ima brojne sadržaje, manifestacije i program koji zadovoljava potrebe turista kao i lokalnog stanovništva. Branka Tropp se također osvrnula na aktualno stanje turizma u Varaždinu te komentirala Špancirfest koji se po njenom mišljenju odmaknuo od prvotne ideje festivala bez dizanja kvalitete koja je nužna za dugoročni uspjeh. Kuća leptira, atraktivan projekt koji se nalazi i u Strategiji razvoja turizma u gradu Varaždinu, prema njenom mišljenju jedan je od projekata na kojem grad može zaraditi i biti inovativan.
Robert Pende se osvrnuo na potporu ministarstva za kontinentalni turizam, dodavši da se ne slaže s mišljenjem da ministarstvo više brine o turizmu na obali nego na kontinentu, ustvrdivši da ministarstvo nudi pomoć i poticaje za konkretne, inovativne projekte sa sadržajima, a veći dio proračunskih sredstava se ulaže u kontinentalni turizam.
Goran Košćak kao dugogodišnji turistički vodič rekao je da Varaždin prvo mora početi graditi osnovnu ponudu, poput javnog wc-a koji je neophodan, a zatim se bazirati na ponudi sadržaja koji moraju biti prilagođeni današnjim „millennialsima“, generaciji koja najviše putuje i troši. Varaždinu nedostaju autohtoni varaždinski suveniri, ponuda autohtonih proizvoda te je potrebno korigirati radno vrijeme muzeja koji su u najfrekventnije doba dana ili vikendom zatvoreni.
Damir Habijan je napomenuo da se treba usredotočiti na nekoliko projekata koje zatim treba implementirati uz razrađene načine financiranja.
- Potrebno je tražiti ulagače kako bi se povećao broj smještajnih kapaciteta. Najveći problem se stvara kada se prioriteti neke zajednice mijenjaju kako se mijenja i vlast, te tako projekti dugoročno ne mogu zaživjeti. Varaždin mora razvijati interaktivan turizam, prilagođen novim naraštajima i generacijama koje ne zanimaju samo vizure grada. Samo sinergijom svih ključnih faktora i institucija koje djeluju u turizmu Varaždin se može profilirati kao atraktivan turistički proizvod - istaknuo je Habijan.