Predsjednik GO HDZ-a Grada Varaždina Damir Habijan danas je na konferenciji za novinare komentirao aktualne teme u gradu Varaždinu, kreditno zaduženje Grada za rješavanje baliranog otpada u Brezju i Rješenje Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave vezano na projekt Aglomeracije Varaždin.
Kako je istaknuo Habijan, gradonačelnik Habuš, odnosno HNS i SDP, namjerno ili omaškom netočno interpretiraju dopis Ministarstva.
- Ministarstvo ne može dati suglasnost na kreditno zaduženje grada (jedinice lokalne samouprave) već Vlada RH, uz uvjet da je kreditno zaduženje odobreno od strane gradskog vijeća, što se u konkretnom slučaju nije dogodilo. Naime, ministarstvo navodi kako se grad može dugoročno zadužiti samo za investiciju koja se financira iz njezina proračuna“. Međutim, u nastavku navedene odredbe stoji „a koju potvrdi njezino predstavničko tijelo uz suglasnost Vlade, a na prijedlog ministarstva finacija - naveo je Habijan te dodao da u konkretnom slučaju nije ispunjen niti prvi uvjet za kreditno zaduženje grada.
- Obzirom da nema odluke Gradskog vijeća, nema niti prijedloga ministarstva financija Vladi RH da da suglasnot na kreditno zaduženje. Naravno, postoji mogućnost da se raspiše referendum te da građani na istom prihvate zaduženje grada Varaždina, međutim ovdje valja napomenuti kako riskiramo milijun kuna za provedbu referenduma, na kojem čak i ako građani glasaju za kreditno zaduženje, Vlada RH ne mora dati svoju suglasnost - upozorava.
Pojasnio je da postoji mogućnost da Vlada RH ne da suglasnost jer namjena zaduženja nije investicija. Naime, Zakonom o proračunu jasno je definirano što je investicija. „Investicija je ulaganje u povećanje i očuvanje vrijednosti imovine, ulaganja u zemljište, građevine, opremu i drugu materijalnu i nematerijalnu imovinu….“
- Činjenica je, a to potvrđuje i ministarstvo, kako je aktualna gradska vlast predmetnu investiciju planirala u proračunu kao rashod za nabavu nefinancijske imovine, te se grad Varaždin za istu može dugoročno zadužiti. Međutim, problem je što se navedena „investicija“ ne može računovodstveno provesti pod navedenu proračunsku stavku. Dakle prijevoz otpada od točke A do točke B grad Varaždin tretira kao rashod za nabavu nefinancijske imovine - smatra Habijan.
Što se tiče Rješenja Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave kojim se poništava odluka o odabiru, predmet nabave: odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda Aglomeracije Varaždin- dogradnja i rekonstrukcija uređaja za pročišćavanje otpadnih voda, Habijan navodi da se ne radi o "sitnicama" već o ozbiljnim propustima.
- Zašto su žalbe usvojene? Između ostalog zato što je unatoč tome što je člankom 16. St. 2 Zakona o javnoj nabavi, propisano da „gospodarski subjekti ne smiju označiti tajnim podatke o jediničnim cijenama, iznosima pojedinih stavki, cijeni ponude te podatke u vezi s kriterijima za odabir ekonomski najpovoljnije ponude“, odabrani ponuditelj označio kao poslovna tajna podatke koji utječu na visinu operativnog troška, odnosno podatke koji su vezani uz kriterij odabira ekonomski najpovoljnije ponude - naglasio je Habijan.
Postavlja se, smatra predsjednik varaždinskog HDZ-a, jednostavno pitanje.
- Zašto i kako je moguće da je društvo Varkom d.d. unatoč navedenom, usvojilo navedenu ponudu? Naime, nije riječ o „sitnim nedostacima“ kako je to izjavio direktor Vlašić već o ozbiljnom nedostatku ponude koja se očituje o kršenju odredbi Zakona o javnoj nabavi. To potvrđuje i Državna komisija u svom Rješenju na stranici 9. - rekaoje Habijan.
Postoji još i više razloga zbog kojih su usvojene žalbe, i zbog kojih će Varkom d.d. morati platiti više od 500 tisuća kuna.
- Da li je riječ o sitnim nedostacima ostavljam da Varaždinke i Varaždinci procijene sami. Da li postoji odgovornost za ovakvo postupanje uprave društva Varkom d.d., smatram da da. Da li će tko snositi odgovornost, treba pitati aktualnu gradsku vlast gospodina Habuša i Kišića - zaključio je Habijan.
Osvrnuo se i na raspisani natječaj za prodaju Aquatehnike. Naveo je kako je rok natječaja vrlo kratak, svega pet dana te da je u tako kratkom roku teško prikupiti svu potrebnu dokumentaciju.
- Moram reći da je natječaj šlampavo napisan. Uvjeti su strogi, no neke stvari su jako čudne. S obzirom na vrlo kratak rok natječaja, postavlja se pitanje postoji li već netko zainteresiran za kupnju. Također, ne znam tko bi ispoštovao uvjet da mora zadržati sve zaposlenike, a tu je i uvjeta da jedan član Nadzornog odbora mora biti predstavnik društva Varkom. Čemu to ako tvrtku prodaju? - pita se Habijan.