Gradonačelnik Ivan Čehok, predsjednik Gradskog vijeća Damir Habijan i dogradonačelnik Zlatan Avar na današnjem su brifingu s novinarima istaknuli što će biti glavne teme sutrašnje sjednice Gradskog vijeća među kojima je svakako i prijedlog proširenja zone naplate parkiranja. Ovaj prijedlog gradske vlasti neki su već dočekali na nož pa su je u SDP-u prozvali "novim Čehokovim haračem".
Na brifingu u Gradskoj vijećnici danas je također najavljeno da će se prije ljetne stanke održati još jedna sjednica Gradskog vijeća, pa se tada možda ne dnevnom redu nađu i glavna gradska pitanja poput zaduženja izdavanjem municipalnih obveznica i integralne nagodbe tj. riješavanja bala u Brezju.
- Još jedna sjednica Gradskog vijeća bit će nakon parlamentarnih izbora kako bismo izbjegli ono što se nadam da ćemo i sutra izbjeći. Apeliram na sve vijećnike i vijećnice da se sutra suzdrže od prevelikog politiziranja i da ne koriste Gradsko vijeće kao pozornicu za svoju osobnu ili stranačku političku kampanju - napomenuo je Habijan.
Gradonačelnik Čehok, kao predlagatelj, pojasnio je da se odluke vezano uz proširenje zone naplate parkiranja donose kao bi se raščistili repovi iz prošlosti.
- Mi tu Odluku moramo donijeti jer su to neraščišćeni računi bivšeg Gradskog vijeća. Moramo postupiti u skladu s koncesijskim ugovorom i vidjeti što se u međuvremenu u prostoru promijenilo. Išli smo na one ulice u kojima nas najčešće građani upozoravaju da je kaos u parkiranju poput Kratke ulice, ispred Konzuma u Ulici braće Radića, kod stadiona Slobode i na sličnim mjestima gdje se najčešće parkiraju žitelji županije ili iz Međimurja koji dolaze raditi u grad i parkiraju se na tim mjestima sve do povratka s posla. Samo za usporedbu, Grad Čakovec ima 2100 parkirališta, a Varaždin 950 mjesta. Ne idemo za tim da cijeli grad bude pod naplatom nego da sve ove točke stavimo pod naplatu, a da građani i dalje imaju besplatni parking uokolo centra grada. Također treba raščistiti pitanje oko praga tolerancije koji će biti 5 minuta na početku parkiranja i 5 minuta nakon isteka sata. Danas se karte uglavnom plaćaju SMS-om i tih 5 minuta je dovoljno ako netko mora otići, primjerice, po kolače - pojasnio je gradonačelnik. Odluka stupa na snagu kad se objavi ali gradonačelnik mora donijeti još i plan parkirališnih mjesta. Ovaj prijedlog odluke podržavaju i vijećnici HDZ-a.
- Vezano za ovaj prijedlog, mogu se složiti s predlagateljem da mi time riješavamo situaciju koja se vuče zadnjih šest do sedam godina, a prošli smo i famozni spor između Grada i koncesionira Crtorada koji je prvenstveno bio uzrokovan nerazumijevanjem i nedostatkom komunikacije među partnerima, što nije dobro. Kroz razgovor s koncesionarom došli smo do toga da se problem riješi. Ono što se sada spominje, a to je broj od 996 parkirališnih mjesta, koliko će ih sada biti, je broj koji je upisan u registar koncesije. Ako pogledate druge gradove, koji su manji od Varaždina, primjerice Ivanec ima gotovo 700 mjesta, Koprivnica 1700, a Čakovec 2100. To su gradovi koji su nekoliko puta manji od Varaždina, a pod naplatom imaju puno više parkirališnih mjesta. Parkiranje se mora regulirati da se ne stvaraju gužve i da imamo protočnost u prometu - ističe Habijan.
Dogradonačelnik Zlatan Avar najavio je temu koja se tiče projekta izgradnje nove sortirnice.
- O tome se već dugo govori, a u međuvremenu su se promijenili uvjeti prijave na natječaj. Sada projekt mogu prijaviti jedinice lokalne samouprave i Grad Varaždin je potaknuo inicijativu da se u projekt uključe i ostali gradovi i općine na čijem području Čistoća pruža uslugu. Riječ je o projektu sortirnice čija se vrijednost procjenujuje na oko 50 milijuna kuna, od čega je za 85% moguće ostvariti sufinanciranje, iako se možda ostvare i kompletna sredstva. Izgradnjom nove sortirnice riješio bi se veliki problem gospodarenja otpadom. I da odmah istaknem, za ovaj projekt ne treba imati osigurana sredstva u proračunu, a do 30. lipnja treba poslati prijavu, koja se finalizira - najavio je Avar.