Na zahtjev Županijske organizacije Hrvatske seljačke stranke Varaždinske županije za proglašenjem elementarne nepogode zbog posljedica uzrokovanih mrazom u jutarnjim satima 26. travnja, očitovao se i župan Varaždinske županije Predrag Štromar.
- Moram istaknuti kako su svi postupci koji se odnose na elementarne nepogode definirani Zakonom o zaštiti od elementarnih nepogoda te Metodologijom za procjenu štete od elementarnih nepogoda. Naglašavam kako su sukladno tom Zakonu Gradska i Općinska povjerenstva za procjenu šteta od elementarnih nepogoda obvezna odmah, nakon nastanka nepogode, odnosno njezinih prvih posljedica, a najkasnije u roku od osam dana, podnijeti izvješće o elementarnoj nepogodi, i to Državnom povjerenstvu, Županijskom povjerenstvu i nadležnom ministarstvu – pojasnio je župan te dodao kako nakon toga, Županijsko povjerenstvo izlazi na teren, izravno obavlja izvid štete i vjerodostojnost prve procjene te ako postoje uvjeti predlaže se proglašenje elementarne nepogode.
Naglasio je kako do sada od Gradskih i Općinskih povjerenstava nije dobiveno nijedno izvješće ni poziv na uvid šteta, iako im je Županijsko povjerenstvo uputilo poziv.
- Nadam se da će povjerenstva odraditi svoj dio posla, tj. dostaviti nam izvješća kako bismo i mi mogli postupiti po Zakonu, odnosno proglasiti elementarnu nepogodu – rekao je župan.
Iz Županije napominju da se Odluka o proglašenju donosi skupno za sve stradale općine/gradove, a ne pojedinačno, pa Varaždinska županija moli i skreće pozornost općinskim i gradskim povjerenstvima i gradovima na dostavu potpune i pravilno popunjene dokumentacije, a sve u svrhu traženja pomoći Republike Hrvatske za djelomično ublažavanje posljedica od elementarne nepogode.
No, bez obzira na gradska i općinska povjerenstva, ovih dana će Županijsko povjerenstvo obići pojedine lokacije u svrhu uvida stanja na terenu te će se početkom sljedećeg tjedna najvjerojatnije proglasiti elementarna nepogoda. Podsjećaju da se elementarna nepogoda proglašava onda ako je prouzročila umanjenje prinosa pojedinih poljoprivrednih kultura ili dugogodišnjih nasada preko 30% trogodišnjeg prosjeka kultura po hektaru ili ako je šteta veća od 20% vrijednosti proračunskih sredstava jedinica lokalne samouprave ili jedinice lokalne uprave za prethodnu godinu.