Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić danas su u pratnji saborskog zastupnika Anđelka Stričaka, zamjenika župana Roberta Vugrina i predstavnika lokalne samouprave obišli prometnice Varaždinske županije u nadležnosti Hrvatskih cesta.
U općini Breznica delegacija se upoznala s problemima vezanim za sigurnost prometa pa je najavljeno uređenje pješačko biciklističke staze i oborinske odvodnje na DC3. Zatim se krenulo prema općini Visoko i potom prema naselju Sv. Petar Orehovec u Koprivničko -križevačkoj županiji gdje je delegacija obišla radove na rekonstrukciji raskrižja i upoznala se s nastavkom projekta na rekonstrukciji DC22 Sudovec – Križevci, a što je uz Podravsku magistralu „žila kucavica“ između Varaždinske i Koprivničko – križevačke županije.
Slijedilo je razgledavanje završenih radova na sanaciji klizišta prema novomarofskom naselju Možđenec, obišli su gradilište gdje se radi na uređenju odvodnje i izgradnji pješačkih staza na dionici DC24 te na kraju obišli radove na rekonstrukciji nadvožnjaka na DC2 u Ulici Vilka Novaka u Varaždinu.
Tim je povodom predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić istaknuo da je ključ cijele priče da danas s predstavnicima lokalne samouprave razgledaju mrežu državnih cesta gdje treba podići razinu prometne sigurnosti posebno za pješake.
Na pitanje što će biti s brzom cestom Varaždin-Ivanec o kojoj planovi postoje već desetak godina rekao je da najveći problem predstavlja postupak pripreme projekta jer je vrlo mali postotak državnih cesta u vlasništvu Hrvatskih cesta pa kad rade rekonstrukcije prvo moraju uknjižiti cestu da bi ju mogli projektirati tako da priprema projekta dugo traje.
- Što se tiče ceste Varaždin-Ivanec-Lepoglava, prvih 14 kilometra planira se započeti sljedeće godine – rekao je Škorić, dodajući da će sljedeće godine započeti i radovi na novomarofskoj obilaznici za koju je novomarofski gradonačelnik Siniša Jenkač istaknuo da je ključni projekt.
Škorić se nadovezao i na Podravsku brzu cestu i rekao da je ona u prvoj grupi prioriteta u strategiji prometa RH i da će sukladno realizaciji projektne dokumentacije koja je već započeta na više razina, na taj se nači i rješavati.
- Pripremamo dokumentaciju za izmještanje ceste kod Cestice i nisam siguran da ćemo stići do sljedeće godine - dodao je Škorić.
Što se tiče iznosa zahvata na postojećoj mreži cesta i povećanju sigurnosti na pojedinim dionicama konkretno novomarofska obilaznica procjenjuje se na 80 milijuna kuna dok su ostali projekti sitnijeg ranga od milijun do 4,5 milijuna kuna.
- U ovome trenutku u fazi završetka su radovi na sanaciji nadvožnjaka u ulici Vilka Novaka. Oni će biti u roku završeni, mada smo mislili da će biti i ranije. U planu su i dva križanja koja će se pretvoriti u rotor radi povećanja sigurnosti prometa. Sve radimo u suradnji s lokalnom samoupravom i moram istaknuti da naše aktivnosti moramo sinkronizirati s Hrvatskim vodama jer u velikom broju naselja su radovi na Aglomeracijama i zapravo tu moramo koordinirati naše aktivnosti s njima kako ne bi došlo do nepotrebnih troškova – zaključio je Škorić.
Zamjenik župana Rober Vugrin podsjetio je da Županijska uprava za ceste pod svojom ingerencijom ima 900 kilometara cesta, a više od 200 kilometara je pod upravom Hrvatskih cesta.
- Treba gledati da se paralelno kvaliteta diže na jednu ravnomjernu razinu u cijeloj županiji. Sigurnost ljudi u prometu dobrim dijelom ovisi o kvaliteti prometnica, to se postiže, ne samo sanacijom klizišta već i izgradnjom adekvatnih nogostupa, biciklističkih staza - rekao je Vugrin, dodajući da su aktualizirali određene projekte recimo obilaznicu od Varaždina prema Ivancu i dalje prema Lepoglavi i Krapinsko-zagorskoj županiji kojom bi se sav promet kroz Petrijanec i ostala naselja maknuo i podigla bi se razina prometne sigurnosti za taj dio županije.
Saborski zastupnik, Anđelko Stričak zadovoljan je viđenim te ga raduje što je područje Varaždinske županije jedno veliko gradilište jer se rade brojni projekti iz raznih područja, od Aglomeracije koja je u vrijednosti od 825 milijuna kuna, projekata u zdravstvu u Općoj bolnici Varaždin i Specijalnoj bolnici u Varaždinskim Toplicama u vrijednosti od 385 milijuna kuna do projekata u školstvu u vrijednosti od 200 milijuna kuna i energetskoj obnovi od 185 milijuna kuna.
- Kada se sve zbroji može se reći da se na području Varaždinske županije odvijaju radovi u vrijednosti oko 1,5 milijardi kuna – rekao je Stričak, dodajući da to nije slučajno te da netko mora imati viziju, znanje i energiju i to sve pokrenuti te da će se promptno reagirati i prvo sanirati klizišta, a onda ići u uređenje cesta.
- Veseli me ovaj tempo koji je nadmetnuo direktor Škorić, znači imamo paralelno projektiranje, održavanje i izgradnju i da je prije postojao takav tempo i da je aktualnu upravu nešto dočekalo sad bi se gradilo. Svjesni smo da za vrijeme Milanovićeve vlade nije bilo ni jednog projekta, niti na papiru, a kamo li u izvedbi. Molim za malo strpljenja i sve što je zacrtano u mandatu aktualne vlade bit će realizirano, ako ne realizirano, barem će biti započeto – zaključio je Stričak.