Kao i u svakom poslu, i splet okolnosti bitan je za uspjeh u svemu pa tako i u tekstilnoj i modnoj industriji. Međutim, najvažnije je da sve vodi čovjek s jasnom vizijom, okružen s kvalitetnim ljudima, koji imaju znanja tu viziju pretvoriti u stvarnost. Naglašava to Dubravko Hoić, jedan od vrsnih varaždinskih poduzetnika, koji se dokazao i još se dokazuje u svjetski poznatoj grupaciji, koja je donedavno poslovala pod nazivom Calzedonia Group, a danas nosi ime Oniverse.
Do njegove uspješne poslovne karijere zacijelo ne bi došlo da početkom 90-ih godina nije upoznao Sandra Veronesia, osnivača spomenute talijanske grupacije. Nakon što je napustio Varteks, odnosno od 1999. godine, počeo je i raditi u Calzedoniji na razvoju istočnoeuropskog tržišta te osnivanju proizvodnih tvornica.
- Nije svejedno gdje pokrećete poslovanje, pogotovo u tekstilnoj i modnoj industriji. Krenuti u maloj Hrvatskoj s vlastitom markom i postati europski ili svjetski brend nije isto kao da ste počeli u Italiji ili Francuskoj, koje slove kao zemlje mode, ili ako ste iz mnogoljudnih zemalja, čije je tržište jako veliko. Naime, uvijek kada krećeš, prvo krećeš na domaćem tržištu. A naše tržište je malo u odnosu na europsko, a neusporedivo malo na
mnogoljudne zemlje, ističe Hoić, ukazujući da je proizvođačima iz velikih zemalja, kao što su SAD ili Kina, dovoljno već vlastito tržište.
S obzirom na svoje poznanstvo, odnosno rad u talijanskoj grupaciju, dobro poznaje njezine početke.
- Prije tridesetak godina prva tvornica, koju je pokrenuo Veronesi, izgrađena je u sjevernoj Italiji, točnije maloj općini Avio s oko četiri tisuće stanovnika. Taj kraj mogao bi se usporediti s našom Bednjom u kojoj se u Varteksovom pogonu dugo vremena proizvodila i danas vrlo poznata i jedna od najluksuznijuh svjetskih marki Moncler, ukazuje Hoić na malo poznati detalj o proizvodnji u bivšem bednjanskom pogonu Varteksa. Međutim, kako upozorava, Calzedonia nije počela s proizvodnjom, kao što je do tada bilo uobičajeno, već je s poslovanjem krenula na obrnuti način: prvo su otvoreni prodajni prostori u Italiji, njih desetak, a tek kasnije se krenulo s vlastitom proizvodnjom...
Zašto je važna vlastita proizvodnja i koji su izazovi pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...