Divjak o pismu prve dame školi: "Treba proanalizirati što je primjerena reakcija roditelja, a koja je odgovornost škole"

VV | 5.7.2022. u 19:45h | Objavljeno u Aktualno
- Molim sve koji ćete komentirati da ne stavljate ovo u politički kontekst, a niti osobni. Zašto ipak o ovome dajem svoj osvrt? Prije svega zato da se o temi javno argumentirano razgovara, a i da se založim da sve ovo prosvjetna inspekcija i pedagoški nadzor temeljito istraže. Također da analiziramo što je primjerena reakcija roditelja, koja je odgovornost škole, ali i da obranimo školu i nastavnike od neprimjerenih pritisaka - komentirala je Divjak na svome FB profilu.
Bivša ministrica obrazovanja i sveučilišna profesorica matematike prof.dr.sc. Blaženka Divjak na svom je Facebook profilu komentirala slučaj "emaila" predsjednikove supruge Sanje Musić Milanović. Ona je ravnateljici zagrebačke gimnazije, koju pohađa njihov mlađi sin, poslala email u kojem se požalila na profesoricu matematike koja je njihovu sinu zaključila četvorku. Pismo je protumačeno kao pritisak roditelja, iza kojeg stoji moćna pozicija, na školu i nastavnike, dok neki smatraju da je sustav trebao promptnije reagirati na pritužbe koje predsjednikova supruga iznosi.
Komentar Blaženke Divjak prenosimo u cijelosti:
- Je li primjereno da (bilo koji) roditelj ovako reagira? Može li se ovo shvatiti kao pritisak na školu i nastavnika? Ako je sve tako kako piše u članku i ocjena je promijenjena, tada je ovo pismo očito shvaćeno kao pritisak i ocjena je promijenjena suprotno Zakonu o odgoju i obrazovanju. Naime, (Čl.74) kaže da se zaključna ocjena iz predmeta utvrđuje javno, u razredu. Nadalje, Čl. 76 kaže da ako učenik ili roditelj nisu zadovoljni ocjenom mogu u roku od dva dana od završetka nastavne godine podnijeti zahtjev za ispit pred povjerenstvom te se u roku od sljedeća dva dana taj ispit mora i održati. Tako se dokazuje koju je ocjenu učenik zavrijedio. I da, ocjena ne mora biti aritmetička sredina niti se mora dati ocjena iz aktivnosti.
Roditelj ima pravo reagirati na nepravilnosti, pa i pisati ravnatelju i razredniku, ali pri tome treba imati dobru mjeru i postupak obje strane (roditelj i škola) trebaju provesti po Zakonu i pravilnicima. Roditelj ima pravo tražiti prosvjetnu inspekciju i pedagoški nadzor ako se sumnja na nepravilnosti. Ako je sve točno što je JL objavio u ovih nekoliko članaka, onda se tako nije postupilo.
Nadalje, kada si roditelj i javna osoba, svaka reakcija treba biti odmjerena, jer se percipira da dolazi s položaja moći i pritisak na školu, ravnatelja i nastavnike je višestruko veći. Pa iako u pismu piše da se ovdje ne radi o traženju veće ocjene, cijelo pismo, a posebno trenutak u kojem je poslano, mogu se shvatiti i drugačije. Barem je to moje mišljenje kao nekoga tko je više od 30 godina u razredu; u školi i na fakultetu. Naravno, moj je stav da niti jedan ravnatelj niti nastavnik ne smije popustiti direktnim ili indirektnim pritiscima.
O tome kako roditelji na razne načine pritišću školu i nastavnike, često sam govorila i pisala. Dodajem da je ogromna odgovornost javne osobe, koja je uz to i sveučilišna profesorica, da primjerom pokaže da se to ne radi. Po svemu sudeći i škola je podlegla pritisku ako je ocjena promijenjena, pa će prosvjetna inspekcija očito ovdje imati puno posla. Dakle, ovdje se ne radi o nedostatku propisa već o tome da se zaobilaze.
Molim vas sve koji ćete komentirati da ne stavljate ovo u politički kontekst (ljevica, desnica), a niti osobni (kolegicu osobno ne poznajem, a njezin stručni rad cijenim). Zašto ipak o ovome dajem svoj osvrt? Prije svega zato da se o temi javno argumentirano razgovara, a i da se založim da sve ovo prosvjetna inspekcija i pedagoški nadzor temeljito istraže. Također da analiziramo što je primjerena reakcija roditelja, koja je odgovornost škole, ali i da obranimo školu i nastavnike od neprimjerenih pritisaka - stoji u komentaru.