Avar: Bili smo u pravu, uštede s rekonstruiranom kotlovnicom u prosincu iznose 20%

| 20.1.2020. u 12:39h | Objavljeno u Aktualno

U prosincu 2019. godine u odnosu na isti mjesec prethodne godine u zgradi s rekonstruiranom kotlovnicom u Ulici Miroslava Krleže 1a postignuta je prosječna ušteda na računima za grijanje od oko 19 %, izvjestili su danas na konferenciji za medije, održanoj u Gradskoj vijećnici.

Zamjenik gradonačelnika Zlatan Avar iznio je podatke prema kojima bi ušteda bila i veća, oko 21%, da u međuvremenu nije došlo do poskupljenja plina. Zgrada ima 97 stanova od čega su kod 28 stanova stigli računi koji su sada do 20 % niži u odnosu na 2018., dok su uštede kod 52 stana čak i veće od 20 %. Kod određenog broja stanova nije bilo moguće napraviti usporedbu jer se u tim stanovima nije grijalo prošle godine ili iz nekih drugih razloga.

- Kad se uzmu u obzir računi svih stanara zgrade u Krležinoj, prosječni iznos računa u prosincu 2018. godine iznosio je 599,77 kuna, a u istom mjesecu prošle godine s obnovljenom kotlovnicom prosječni trošak grijanja svih stanara iznosio je 487,99 kuna, što je manje za 111,78 kuna u odnosu na prošlu godinu - iznio je Avar dodajući da je to prvi referentni mjesec u kojem se mogu napraviti usporedbe s prethodnom godinom ali da će se tek nakon godinu dana imati pravi uvid u rad kotlovnice, zajedno s funkcioniranjem solara u sunčanom dijelu godine.

- Prvi računi, za 12. mjesec prošle godine, pokazali su se kao dobra polazišna točka jer vidimo da prosječna ušteda iznosi oko 20 % i to su prvi podaci koji pokazuju da smo bili u pravu i da su uštede koje smo zacrtali postignute - istaknuo je Avar, a pojasnio je i situaciju vezano za negativne reakcije pojedinih stanara koji su se požalili na puno više račune i nedostatke u sustavu grijanja.

- Određeni problemi, koji su se javili, bili su vezani uz rekonstrukcije unutar stana, riječ je o pogrešnim termostatskim ventilima ili prljavim perlatorima, i takve se stvari riješavaju. Stanari će primjetiti da su uštede postignute kod njih 80 dok je 17 stanara dobilo nešto veću cijenu. Kao što smo rekli, neki se prošlu godinu nisu grijali, a sada se mogu grijati, tako da ne možemo napraviti usporedbu s prošlom godinom. Osim toga, ranije se grijanje gasilo tijekom noći od 22 sata do 6 sati ujutro. Sada se stanari mogu grijati 24 sata i neki su promijenili svoje navike pa se griju i kroz noć tako da i u tom slučaju ne možemo usporediti isto razdoblje grijanja. Kod nekih, koji imaju isti režim grijanja, uštede se penju i do 40 % tj. iznose i do 300 kuna.

Direktor Vartopa Zdravko Rogina rekao je da će sljedeći tjedan stanari dobiti kod za pristup serveru kako bi mogli pratiti svoju potrošnju.

Također je postavljeno pitanje vezano za stanara Z. Pappa koji se na društvenim mrežama požalio da mu i dalje stižu računi od Vartopa iako ne koristi grijanje niti toplu vodu preko novog sustava.

Rogina pojašnjava da je riječ o stanaru koji od 2014. godine ne plaća račune te da je dao suglasnost za rekonstrukciju kotlovnice.

- I za njegov je stan naručena toplinska podstanica, ali mu nije instalirana zbog fizičkih prijetnji. On je suvlasnik zgrade pa mu stižu računi za zajedničke troškove, prema važećem Zakonu - pojasnio je Rogina.

Novinare je zanimala i situacija sa stanarima u tri zgrade na Banfici u kojima se o kotlovnicama brine tvrtka Univerzal grijanje. Predstavnici stanara u tim zgradama zalažu se za uvođenje plinskog etažnog grijanja dok je dio stanara protiv toga. Smatraju da treba obnoviti staru kotlovnicu, jer je to jeftinije i ekološkije rješenje, dok većina stanara želi svako svoje etažno rješenje, između ostalog, i s obzirom da imaju loša iskustva oko zajedničkog upravljanja i vlasništva nad kotlovnicom.

U Gradu nisu željeli komentirati previše tu situaciju, jer nije bila predmet konferencije za medije, a osim toga, kako ističu, tim kotlovnicama ne upravlja gradska tvrtka Vartop, pa to nije u njihovoj domeni.