Nakon što je objavljeno da je u Varaždinu korona virusom zaražen vozač kamiona koji je odlazio po robu u područje Italije zahvaćeno zarazom, razgovarali smo s predstavnicima hrvatskih autoprijevoznika.
Dragutin Kranjčec, predsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika ističe da je Italija najveći trgovinski partner Hrvatske i da se oko 40 posto prometa odvija s tom zemljom.
- U Italiju ne voze samo hrvatski vozači, nego i kamioni iz Bosne i Hercegovine, Srbije i drugih zemalja. Mjere, koje je uveo Krizni stožer, ukinute su prije tri dana, a riječ je o izolaciji vozača nakon povratka iz talijanskih regija, koji su trebali biti u izolaciji 14 dana. No, imaju li smisla takve mjere ako svi drugi vozači, autobusi i osobna vozila slobodno prolaze? - pita se Kranjčec.
EU se protivi zabrani prometa, a rješenje se treba donijeti direktno između Italije i Hrvatske i drugih zemalja koje graniče s Italijom, smatra Kranjčec dodajući da oni kao vozači ne mogu izbjegavati zaražene regije, ako tamo imaju istovar.
Boris Kos, predsjednik Udruženja obrtnika Grada Varaždina i potpredsjednik Ceha prijevoznika Hrvatske obrtničke komore ističe da su vozači kamiona bolje zaštićeni i od vozača autobusa, putnika u autobusu i putnika u osobnim automobilima.
- Dali smo svojim vozačima uputstva, koriste jednokratne rukavice, zaštitne maske i dezinfekcijska sredstva, uz upute da što manje izlaze, a u Italiji su u kontaktu s ograničenim brojem ljudi. Bitno je da se vozači toga pridržavaju - kaže Kos dodajući da turizam i cjelokupno gospodarstvo već sada trpe posljedice širenja zaraze, ali i da "život ne može stati".