Teret epidemije novog koronavirusa, osim na liječnike u bolnicama koji brinu o oboljelima, pao je i na liječnike obiteljske medicine. Kako ističu iz Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) - podružnice Varaždinske županije, obiteljski liječnici sve se više susreću s problemima u organizaciji skrbi za svoje pacijente, a sve zbog dodatnog administrativnog posla.
Telefoni, dežurstva, kućni posjeti...
- Iako je smanjen broj pacijenata koji dolaze u naše ambulante, mi i dalje zbrinjavamo svoje pacijente putem telefonskih konzultacija, e-maila i drugih oblika telekomunikacijskih kanala. U ambulanti od 1.800 pacijenata to je otprilike 60-70 telefonskih konzultacija dnevno, 30-ak konzultacija e-mailom, konzultacije s bolničkim kolegama, 80-90 izdavanja recepata... Uz to, svakodnevno komuniciramo sa svojim pacijentima kojima su propisane mjere samoizolacije i izdajemo im potvrde o završetku samoizolacije. Izdajemo propusnice za naše pacijente, a sada smo dužni i unositi ih u aplikaciju, izdajemo potvrde za osobe koje su pratnja ili trebaju skrbiti za nekog kako bi dobili propusnicu Stožera civilne zaštite, niz doznaka za pomagala, privremenu nesposobnost za rad. Pokrenut je i portal zarazna.zdravlje.hr u koji smo dužni unositi podatke o svojim pacijentima u samoizolaciji ili s dijagnosticiranom bolešću COVID-19. I dalje odlazimo u kućne posjete našim teško pokretnim, kroničnim i palijativnim pacijentima koji sada, zbog trenutačne organizacije zdravstvene skrbi, ne mogu doći do nas ili biti hospitalizirani – ukazuju obiteljski liječnici.
Poseban izazov, napominju, predstavlja im skrb za njihove najmlađe pacijente.
- Svi ulažemo velike napore kako bismo dobrom organizacijom rada u svojim ambulantama zaštitili naše male pacijente. No, zbog sve većeg obujma administrativnog posla koji nam se nameće ne možemo se adekvatno posvetiti našim pacijentima – upozoravaju liječnici primarne zdravstvene zaštite.
Ističu kako svi oni žele i spremni su preuzeti odgovornost i posao sukladno svojim kompetencijama i uz adekvatnu opremu, odnosno zaštitu.
- To podrazumijeva da i dalje odgovorno i savjesno zbrinjavamo svoje pacijente kako bi potreba za njihovim upućivanjem u sekundarnu zdravstvenu zaštitu bila minimalna - kažu iz KoHOM-a.
S kakvim se izazovima i apsurdima susreću u svojim ordinacijama te kakvu su poruku poslali nadležnima i svojim pacijentima, pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...