Prijedlog izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama tema je koja je izazvala prilično žustre polemike u javnosti, ali i u Hrvatskome saboru.
Naime, usvoje li se zakonske izmjene, o zdravstvenim sposobnostima vozača odlučivali bi obiteljski liječnici koji imaju uvid u zdravstveno stanje i potrošnju lijekova svojih pacijenata te bi ih bili dužni prijaviti policiji ako su ugrožene vozačke sposobnosti.
Da takav Zakon ima nedostatke u pojedinačnoj je raspravi u Saboru upozorila SDP-ova zastupnica Barbara Antolić Vupora koja smatra da se predloženim izmjenama zakona neće riješiti sigurnost prometa na cestama, a da će se liječnicima i vozačima napraviti nemjerljiva šteta.
- Ovakav prijedlog Zakona previše normira bolesne ljude, a na liječnike se prebacuje prevelika odgovornost. Njih će se prisiliti da svoje pacijente s kojima bi trebali imati povjerljiv odnos prijave policiji da su bolesni, da imaju dijagnozu, odnosno da uzimaju lijekove. To je realna opasnost za oko 30 posto vozača da ostanu bez vozačke dozvole – upozorila je Antolić Vupora.
Istaknula je kako su u toj populaciji posebno ugrožena skupina hrvatski branitelji koji velikim dijelom boluju od PTSP-a. Posebno je upozorila da će to biti dodatan posao za liječnike, a da će jedini dobitnici biti osiguravajuća društva koja će pokrivati odgovornost liječnika.
Zastupnica Antolić Vupora upozorila je i na činjenicu da su najčešći uzroci prometnih nesreća neprilagođena brzina i to u čak 35,41 posto slučajeva te vožnja pod utjecajem alkohola, dok s druge strane svega 3 posto osoba koji su bolesni skrive nesreću.
- Prije nego što krenemo rješavati probleme smanjenjem broja nesreća koje uzrokuju vozači koji konzumiraju lijekove, trebali bismo se usmjeriti na daleko važnije probleme. To su, primjerice neuređene ceste i biciklističke staze, čak 2,7 milijuna prometnih znakova za koje stručnjaci tvrde da bi ih trebalo biti upola manje te ograničenja brzine na državnim cestama na svakih petsto do tisuću metara., zbog čega vozači ne mogu zapamtiti koja je bila zadnja dozvoljena brzina kretanja – istaknula je Antolić Vupora.
Kazala je kako naglasak treba staviti i na preventivu, odnosno edukaciju i drugih sudionika u prometu, posebice pješaka i biciklista. Upozorila je i da je Hrvatska propustila napraviti ono što radi Slovenija, a to je edukacija djece i mladih o opasnosti alkohola u prometu.
- Rješavanje upravo tih problema, a kojih se Zakon ne dotiče, mogla bi uvelike poboljšati sigurnost na cestama, a ne oduzimanjem vozačkih dozvola ljudima koji u nesrećama sudjeluju iznimno rijetko. S obzirom na sve manjkavosti Zakona dobro je da se nije izvršilo predviđeno glasanje i želim vjerovati kako će predlagatelj uvažiti predložene izmjena - zaključila je Antolić Vupora.