U organizaciju ovogodišnjeg Adventa u Varaždinu uloženo je više od pola milijuna kuna, a već u prva dva tjedna manifestacije u turističkom je smještaju zabilježen rast od 40 %. Ove se godine bilježi i znatan interes posjetitelja za vođene turističke ture kojih je u prva dva tjedna bilo čak 90.
Osim varaždinskog Adventa, u čiju su se organizaciju osim Turističke zajednice Grada uključili i privatni suorganizatori, veliki je iskorak napravio i muzej Dvor Trakošćan. Kroz zajedničku suradnju Muzeja, Hotela Trakošćan i Turističke zajednice Općine Bednja, ove je godine u dvorcu prvi puta organiziran “Drugačiji Advent u Trakošćanu”, a program nudi pravu povijesnu priču uz kočije, barokne kostime, glazbeni ugođaj i starinske delicije.
Gradonačelnik Ivan Čehok pohvalio se uoči božićnih blagdana da mnogi za varaždinski Advent kažu da je pravi, “ambijentalan”, a u Turističkoj zajednici Grada Varaždina očekuju više posjetitelja nego lani.
- U prva dva tjedna Adventa imali smo 38 % više turističkih dolazaka i 37 % više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine. Prema podacima Društva turističkih vodiča i pratitelja grada Varaždina, u prva dva tjedna Adventa bilo je čak 90 jednodnevnih grupa. Web stranica Turističke zajednice od 1. studenog do 8. prosinca imala je 142 % više pregleda i 129 % više korisnika nego u istom razdoblju prošle godine - kaže direktorica TZ-a Grada Varaždina Jelena Toth.
Budžet ovogodišnjeg Adventa iznosi oko 580.000 kuna, od čega je Grad osigurao 400.000 kuna, a ostalo su sponzorska sredstva i prihodi od najma prostora te donacija TZ Varaždinske županije u iznosu od 20.000 kuna.
- Taj se novac odnosi na cjelokupnu organizaciju Adventa, od dekoracija, programa, opreme, marketinga, te dio i za Ledenu čaroliju. Tome treba pridodati i ulaganja suorganizatora, Gradske tržnice u Ledenu čaroliju, PR Lady u Advent na Stančiću te Show Concepta u zonu na Habdelićevom trgu, a koja nisu uključena u navedeni budžet - ističe direktorica TZ-a.
Uz Ledenu čaroliju s klizalištem i ledenim toboganom na Starome gradu te ponudom i događanjima na Korzu, Stančićevu trgu, Trgu slobode i u Gajevoj ulici, ove se godine sadržaji Adventa održavaju na još dvije nove lokacije; Habdelićevom trg s programom pod nazivom Parkiranje i Zimskom kreativnicom u Uskoj ulici s ukupno 18 hrvatskih dizajnera, od kojih su neki sudjelovali na Kreativnici Špancirfesta.
U središtu grada postavljeno je ukupno 15 kućica s ugostiteljskom ponudom i 22 kućice za prigodnu prodaju, a tome treba pridodati još dvije kućice za ugostiteljstvo na klizalištu te dvije na prostoru Habdelićevog trga, koje drže suorganizatori.
Ovogodišnji izlagači su obrtnici, tvrtke, domaće radinosti, OPG-ovi, udruge s područja Varaždinske, Međimurske i Zagrebačke županije i jedan iz Slovenije. Većina izlagača su već stalni te izlažu zadnjih nekoliko godina, dok ih je ove godine i šestero novih.
Zanimljiva adventska manifestacija nastala je ove godine i u dvorcu Trakošćan, na što su ih, kako kažu, potakni sami gosti i novi trendovi u turizmu.
- Manifestacija “Advent u Trakošćanu - drugačiji Advent!” sadrži elemente koje smo primijetili da privlače publiku prethodnih godina, a to su priprema ‘’biciklina’’, tradicijskih pogača bednjanskog kraja i to u dvorskoj kuhinji, nastupi KUD-ova koji prezentiraju kulturu i tradiciju ovog kraja prvenstveno kroz poznati bednjanski govor, ponuda lokalnih OPG-a i proizvođača i slično. U program smo ukomponirali i ostale elemente koje primjećujemo da suvremeni turisti sve više traže, a to su vožnja kočijom, prikaz dvorske kulture življenja u proteklim stoljećima kroz animacijske programe i mogućnost najma povijesnih kostima (haljine, krinoline, časničke odore), program streličara, gastronomska ponuda primjerena tradiciji ovog kraja - opisuje Mario Borovec iz Muzeja Trakošćan ističući da suvremenom gostu više nije dovoljno ponuditi samo razgledavanje dvorca i šetnju oko jezera, već je potrebno cijelu ‘’priču’’ Trakošćana dodatno obogatiti.
U prostoru galerije Gospodarske zgrade, podno dvorca, organiziran je sajam na kojemu besplatno svoje proizvode izlažu mali lokalni proizvođači. Tako da se tu nude licitarski proizvodi, domaći medenjaci i kolači, ‘’cekeri’’, bučino ulje, proizvodi od jabuka, voćni likeri i rakije, domaći pekmezi, proizvodi od gline, ručno rađeni adventski ukrasi školske zadruge, radovi kipara Dragutina Jamnića i dr.
Marketinška ulaganja u prvoj se godini odnose na oglašavanje u nekoliko lokalnih tiskovina i na društvenim mrežama.
- Sudeći po reakcijama, osmislili smo ponudu koja budi interes. Facebook stranica muzeja do prije godinu i pol dana imala je 2.000 pratitelja, a nakon samo dvije objave s najavom Adventa dosegnula je gotovo 400.000 ljudi - zadovoljni su u Trakošćanu.
Prvi adventski vikend muzej dvor Trakošćan posjetilo je tisuću posjetitelja, da bi već drugi vikend ta brojka više nego udvostručena. Osim domaćih gostiju, ima i stranaca, osobito iz Slovenije, ali i ostalih dijelova Europe.
- Mogućnost najma povijesnih kostima i vožnja kočijom do dvorca bude velik interes i zadovoljstvo gostiju. Ipak je posebna čar u adventsko dekoriranoj kočiji doći do dvorca, a zatim iznajmiti krinolinu ili odoru bana Jelačića i tako prošetati dvorcem, a zatim završiti obilazak još vrućim ''biciklinima'' u dvorskoj kuhinji, po povratku se okušati u streličarskim vještinama, posjetiti sajam i okrijepiti se kuhanim vinom i štruklima ili cvetlinskom gibanicom u Bistrou ili Hotelu Trakošćan! Povijesni kostimi prilagođeni su i dječjem uzrastu, tako da i najmlađi imaju mogućnost barem na sat postati princezom ili princem iz bajke - opisuju što se sve nudi u Trakošćanu.