VIS KONFEKCIJA Uspješno poslovanje varaždinske tekstilne tvrtke punih 65 godina Foto: Krešimir Đurić

VIS KONFEKCIJA Uspješno poslovanje varaždinske tekstilne tvrtke punih 65 godina

VV | 8.11.2021. u 13:27h | Objavljeno u Sponzorirano

Vis Konfekcija d.d. Varaždin ove godine obilježava veliki jubilej: 65. godišnjicu rada i djelovanja. Povijest Vis Konfekcije proteže se još u davnu 1929. kada je pokrenuta proizvodnja svilenih tkanina, što predstavlja početak rada Varaždinske industrije svile. Za tvrtku je izrazito važna bila 1957. godina koju je obilježila izgradnja proizvodnog pogona u Varaždinu, što predstavlja početak konfekcijske djelatnosti i preobražaj u suvremenu tekstilnu tvornicu. Društvo je tako desetljećima djelovalo u sklopu Varaždinske industrije svile, konfekcije i kišobrana, sve do prosinca 1995. kada je osnovana Vis Konfekcija d.d.

Legendarna Yassa

Kao osnivač i vlasnik marke Yassa, Vis Konfekcija bila je jedan od vodećih proizvođača sportskih artikala na području bivše države, ali i velikog dijela Istočne Evrope. Upravo je košarkaški klub Cibona postao prvak Evrope s imenom Yasse na leđima, boksač Željko Mavrović je nosio Yassu, a i velika skijaška imena poput Bojana Križaja, Jure Franka... Velik preokret u strateškom usmjeravanju hrvatske tekstilne industrije označio je gubitak jugoslavenskog tržišta devedesetih godina prošlog stoljeća. Upravo je to bio razlog da se Vis Konfekcija zajedno s ostalim tekstilnim tvrtkama preorijentirala na izvoz, na vrlo zahtjevno tržište Evrope.

DSC_9368.jpg

"Zahvaljujući prepoznatljivoj kvaliteti i vrhunskoj poslovnosti VIS Konfekcija uspjela se održati na turbulentnom tržištu i nepovoljnim tržišnim uvjetima, čije je negativne trendove produbila korona kriza."

Milica Čengić, direktorica

- Niska kupovna moć domaćeg tržišta te nelikvidnost kupaca, strukturne promjene unutar zemlje dovele su nas do spoznaje da je evropsko tržište jedina opcija opstanka, rada i razvoja. S obzirom da smo se i u fazi recesije još jednom uvjerili da opstanak tvrtke ovisi isključivo o inozemnim tržištima, makar i u lohn poslovima, Vis Konfekcija dugoročno je podržala poslovnu orijentaciju koja i dalje predviđa vrlo visoko učešće izvozne proizvodnje. Predvođeni dugogodišnjim iskustvom u lohn izvoznim poslovima, uvjerenja smo da oni sami po sebi i nisu problem, već su dakako vrlo korisni iz razloga što maksimalno možete iskoristiti svoje proizvodne kapacitete uz istovremeno ostvarivanje kontinuiranih stabilnih prihoda - ističe Milica Čengić, direktorica Vis Konfekcije. Naime, tekstilna industrijska grana je u proteklih dvadesetak godina skupo platila nekonkurentnost i tranziciju kroz brojna zatvaranja tvrtki, uz gubitak stotinu tisuća radnih mjesta.

- Upravo zahvaljujući prepoznatljivoj kvaliteti i vrhunskoj poslovnosti Vis Konfekcija uspjela se održati na turbulentnom tržištu i nepovoljnim tržišnim uvjetima koji vladaju zadnjih nekoliko desetljeća u tekstilnoj industriji, a čije je negativne trendove još više produbila korona kriza. Iza nas su dvije veoma teške godine, koje su zbog Covid-19 pogodile kompletno gospodarstvo. Pandemija korona virusa, koja je zahvatila cijeli svijet, imala je teške posljedice na poslovanje svih poslovnih subjekata u 2020. i ovoj godini, a posebno se odrazila na tekstilnu industriju koja je uvozno ovisna o materijalu i sirovinama. S obzirom da je tekstilna industrija kao industrijska grana pretežno izvozno orijentirana, u uvjetima pandemije Covid -19, imala je izuzetno velike poremećaje u poslovanju zbog prekida dobave sirovina, smanjene potražnje i prekida isporuke robe na inozemna tržišta, uglavnom u zemlje EU-a - navodi direktorica Čengić.

DSC_9417.jpg

- Kako bi održali poslovanje u vrijeme krize i ublažili negativne efekte iste na vlastito poslovanje, odmah smo se prijavili na mjere potpore odnosno pomoći koje je Vlada RH omogućila u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanjem. Tu moram napomenuti da je Vlada djelovala brzo i učinkovito i omogućila nam da nemamo eskalaciju nezaposlenosti i veće probleme u poslovanju s obzirom na okolnosti koje su zaista bile iznenadne i izvanredne. Svrha i ciljevi mjera bili su osigurati zaposlenost i plaće ljudima u sektorima koji su posebno pogođeni pandemijom Covida-19, te kojima je bitno narušena gospodarska aktivnost. Na taj su način direktno olakšali poslovanje u novonastalim okolnostima i omogućili nam nastavak rada uz očuvanje svakog radnog mjesta. Iako one u cjelini nisu namijenjene stabiliziranju proizvodnje, bitno su pridonijele očuvanju likvidnosti i solventnosti tijekom cijele godine - istaknula je direktorica Vis Konfekcije.

Hugo Boss otkazao...

- Naši pogoni godinama su bili definirani proizvodnim programima, da bi tijekom 2020. godine pogon Vinica doživio drastične promjene u proizvodnom programu. Pogon je godinama proizvodio žensku modnu konfekciju koja je spadala u sam vrh svjetskih modnih trendova. No zbog pandemije Covid-19 pogon je odjednom ostao na 30 % popunjenosti kapaciteta - doznali smo od Čengić koja dodaje kako je uslijedio pad potražnje za proizvodima visoke mode, a na kraju i potpunim otkazivanjem ugovorenih poslova kod jednog od vodećih brendova muške i ženske konfekcije Hugo Bossa.

- S obzirom da smo 70 % kapaciteta u pogonu Vinica popunjavali proizvodnjom za kupca Hugo Boss, potpunim otkazivanjem narudžbi od strane istog bili smo prisiljeni zatvoriti taj pogon. Za razliku od Hugo Bossa, ima onih koji su uspjeli prilagoditi svoje proizvodne programe tržištu i uspješno odgovoriti na izazove koje nam je nametnula situacija s korona virusom. Tu posebno moram spomenuti naše poslovne partnere, tvrtku Wolford i Evu Bitzer, koje su se vrlo uspješno prilagodile novonastaloj situaciji i potrebama tržišta - ističe direktorica Vis Konfekcije i dodaje kako su, u svrhu zadržavanja svakog radnog mjesta, “preselili” ostatak proizvodnje i radnika iz pogona Vinica u proizvodni pogon Jalžabet.

VIS_Budinscina__14_.jpg

- Radnicima smo osigurali prijevoz od kuće do novog radnog mjesta i obrnuto. Neposredno nakon zatvaranja proizvodnje u pogonu Vinica, obavljene su sve potrebne radnje kako bi se prostor od oko 19.000 četvornih metara, od čega se 2.000 četvornih metara odnosi na poslovni protor, stavio na prodaju ili u zakup. U ovom smo trenutku još uvijek otvoreni za primanje ponuda - istaknula je direktorica Čengić i dodala kako su tijekom cijele poslovne godine imali problema s dopremom materijala i repromaterijala, pa su zaposlenici dosta vremena koristili skraćeno radno vrijeme.

Jasno zacrtana budućnost

Zahvaljujući uspješnosti menadžmenta i izuzetnom zalaganju svih zaposlenih, dosad je Vis Konfekcija odolijevala svim pritiscima i promjenama unutar ove industrijske grane proizvodnje, čime se može pohvaliti vrlo mali broj tekstilnih poduzeća na području Varaždinske županije i šire. Unatoč otežanim uvjetima i stanju velike neizvjesnosti i smanjenih potreba na tržištu, a samim time i padu prihoda, Vis Konfekcija će i ovu poslovnu godinu završiti pozitivno.

- U ovoj, za sve gospodarstvenike vrlo neizvjesnoj situaciji, nije mi nimalo teško priznati da će naredno razdoblje, za mene kao direktora, zasigurno biti jedno od najtežih u mojoj dosadašnjoj bogatoj poslovnoj karijeri, ali sigurno ne i manje izazovno. Iskreno se nadam da ćemo svi zajedno, kao što smo i dosada, maksimalnim zalaganjem i razumijevanjem, uspješno odgovoriti na sve turbulencije koje nas očekuju. Glavni strateški ciljevi budućeg razvoja usmjereni su sve više na kvalitativno prilagođavanje dinamičnim tržišnim, tehnološkim i organizacijskim promjenama, dok ćemo na kvantitativan rast proizvodnje morati pričekati još neko vrijeme - ističe Čengić.

S obzirom da su se i u fazi pandemije još jednom uvjerili da opstanak tvrtke ovisi isključivo o inozemnim tržištima, pa makar i u lohn poslovima, Vis Konfekcija je u svojem razvojnom planu, podržala poslovnu orijentaciju koja i dalje predviđa proizvodnju u lohn izvoznim poslovima.

DSC_9456.jpg

- Na menadžmentu tvrtke je da pravovremenim odlukama i mjerama koje se odnose na poslovno upravljanje, sve rizike koji se odnose na bilo koje područje poslovne politike i poslovnog plana, svede na minimum. Uvjerenja sam da zajedničkim i pravovremenim djelovanjem možemo ostvariti zadane ciljeve poslovanja tvrtke “danas i sutra”. U to nimalo ne sumnjam, jer imam ogromno povjerenje u menadžment, Nadzorni odbor te sve djelatnike. Vjerujem da ćemo, kao što smo i dosada, i tijekom 2022. godine vrlo uspješno odgovoriti na sve izazove i probleme koji nas očekuju - zaključila je direktorica Vis Konfekcije Čengić koja se zahvaljuje svim zaposlenicima na velikom razumijevanju, prilagođavanju i strpljenju, za sve probleme kroz koje prolaze.

- Cijelo vrijeme postojanja u Vis Konfekciji djeluju Sindikat i Radničko vijeće s kojima imamo razvijen kvalitetni socijalni dijalog, a na čiju sam uspješnu suradnju itekako ponosna. Poticanjem i promicanjem socijalne i ekonomske vrijednosti te jednakosti spolova, naše Društvo pruža pravedan i jednak pristup za sve u zapošljavanju. Smatram, da bez međusobnog uvažavanja i zajedničkog rada, kohezije između svih dionika, ne bi ni bilo 65 godina Vis Konfekcije Varaždin, te koristim priliku da svim zaposlenima čestitam hvalevrijednu obljetnicu - zahvalila se na kraju direktorica Vis Konfekcije Čengić.

“Čuvari” radnih mjesta

Danas Vis konfekcija ima 228 zaposlenih, od čega 90 % su žene. Očuvanje radnih mjesta je prioritet, a tvrtka neprestano zapošljava nove radnike (šivače). - Oduvijek smo smatrali da su ključ uspjeha i najveći kapital svakako naši radnici i najveći teret upravo je na njima. Shodno tome nastojimo postići što bolju ravnotežu između svrhe, procesa i ljudi, kako bismo postigli još bolju kvalitetu pružene usluge, a svoje radnike smatramo izvorom poslovnog uspjeha. Uvjerenja smo da samo sa zadovoljnim i kvalificiranim djelatnicima, uz jasnu strategiju i dobru organizaciju možemo postići zacrtane ciljeve. Danas s ponosom možemo reći da tvrtka ima status “čuvara” radnih mjesta za preko 200 obitelji, koji su svih ovih kriznih i recesivnih godina, ne samo u Hrvatskoj nego i u svijetu, moglo bi se reći u dan primili svoje plaće, što pak svakom zaposleniku daje jednu socijalnu sigurnost i mirnoću u svakodnevnom životu. S obzirom da je socijalna osjetljivost posebno naglašena ne samo u tekstilnoj nego i u drugom granama radno intenzivne industrije, još jednom moramo naglasiti da smo posebno osjetljivi na sve probleme, bilo materijalne bilo financijske prirode koji pogode naše djelatnike, te uvijek nalazimo načina za rješavanje istih - ističe direktorica Čengić. U Vis Konfekciji ističu kako svi zaposlenici imaju ugovore o radu na neodređeno vrijeme, što je dokaz kako Vis Konfekcija štiti i promiče socijalnu sigurnost i obiteljske vrijednosti. Također, valja istaknuti činjenicu da ima jako puno zaposlenika koji su cijeli svoj radni vijek proveli radeći upravo u Vis Konfekciji. Stoga svake godine, za rad i vjernost, tvrtka nagrađuje svoje zaposlenike jubilarnim nagradama, a isplaćuju uskrsnice i božićnice čiji iznosi ovise o poslovnim rezultatima za tekuću godinu. 

DSC_9440.jpg

Modernizacija i inovativnost

Osnovna djelatnost poslovanja Vis Konfekcije je proizvodnja odjeće, koja je organizirana u proizvodnim pogonima u Varaždinskoj i Krapinsko-zagorskoj županiji, i to na lokacijama Jalžabet i Budinščina. Svaki od proizvodnih pogona opremljen je suvremenim proizvodnim strojevima i usko je specijaliziran, od proizvodnje ženske modne odjeće, noćnog rublja, pa sve do intimnog ženskog rublja. - S obzirom da je budućnost evropske tekstilne i odjevne industrije usmjerena na inovacije, kvalitetu i stvaranje visokokvalitetnih proizvoda, u tu se svrhu neprestano radimo na modernizaciji i inovativnosti, te razvijanju znanja i vještina primjenom novih tehnologija - ističe direktorica Vis Konfekcije Milica Čengić.

Interesantno tržište - Skandinavske zemlje

Izrazita značajka ukupnih prihoda Vis Konfekcije je dominacija prihoda s inozemnih tržišta, na što otpada od 92 % - 95 %. - Najvažniji kupci dolaze nam s tržišta na kojima smo prisutnim već godinama i to iz Njemačke, Austrije, Italije i Slovenije, a upravo zbog prepoznatljivosti i kvalitete našeg Društva postoje upiti za proširenje tržišta i na Skandinavske zemlje. Radi se o vrlo zahtjevnim kupcima čije marke proizvoda spadaju u sam vrh svjetske mode, a istaknuli bi ovdje Wolford, Paladini, Evu Bitzer i May. Kvaliteta, fleksibilnost u poslovanju, poštivanje rokova izrade, te zadovoljenje svih potreba naših kupaca doveli do toga da već desetljećima ostvarujemo vrlo uspješnu poslovnu suradnju. Dugogodišnja prisutnost na zahtjevnom evropskom tržištu, kvaliteta izrade, pravovremena isporuka, samo su neke od značajki koje nam omogućuju da neprestano pronalazimo nove kupce - navodi direktorica Vis Konfekcije Milica Čengić. Visoko učešće izvoza u ukupnom prihodu tijekom proteklih godina, prepoznali su i u Hrvatskim izvoznicima. Tako je tvrtka Vis Konfekcija u tijeku 2015. godine dobila prestižno priznanje: nominaciju za nagradu “Zlatni ključ” u kategoriji najbolji izvoznik u Italiju za 2014. godinu. Te godine Vis Konfekcija je u Italiju izvezla robe vrijednosti 1.336.062 eura, odnosno 10.197.405 kuna.