Iako su građani iskusniji i oprezniji posljednjih godina, odlučiti se za podizanje kredita nije lako, pogotovo kada znamo koliku odgovornost i obvezu može donijeti jedna takva odluka. Znamo li?
Kreditima se često pridodaje pridjev nužno zlo, ali o tome koliko je nužno i da li će biti zlo, zapravo odlučujete vi, a ne banka.
U nastavku su tri najčešće greške koje građani rade s kreditima i karticama:
1. Kupovina na kredit koji si ne mogu priuštiti
Prvi problemi počinju već sa neodgovornim peglanjem kreditnih kartica. Upravo to što ne pružamo novčanice dok plaćamo, čini nas nesvjesnima da smo uopće obavili kupnju. Veselje traje pri kupovini nove stvari, ali razočarenje stigne na kraju mjeseca kada kartične troškove treba podmiriti.
Korak dalje je kredit za auto ili nekretninu koja je preskupa. Razmislite možete li si stvarno priuštiti baš taj auto i tako veliki stan? Koliko će vam manje od plaće ostati zbog nove rate kredita? Najčešće klijenti žele nastaviti s istim životnim stilom, ali zbog smanjenja mjesečnog budžeta to više nije moguće. Pazite da tu razliku ne počnete krpati kreditnim karticama i otplatama na rate.
2. Neuredno plaćanje i kašnjenje
Podaci o urednosti svake obročne otplate, bilo da je putem kartica ili nenamjenskih i namjenskih kredita bilježi se u vašem kreditnom izvješću koje vodi HROK. U njemu će se jasno vidjeti obrazac vašeg ponašanja kada su u pitanju obveze prema financijskim institucijama unazad nekoliko godina. Kod nas taj registar koristimo pri procjeni vaše kreditne sposobnosti za standardne bankovne usluge: dopušteno prekoračenje, kreditne kartice i kredite.
Za primjer, u SAD-u će prema ocjeni vašeg kreditnog izvješća prilagoditi i iznos kamate, a samo izvješće tražiti i pri najmu stana, uvođenju nove komunalne usluge, upisa djece u vrtić/školu itd. Za nekoliko godina slično očekujemo i kod nas. Dakle, izuzetno je važno da sve obveze prema bankama uredno servisirate, a ako dođe do kašnjenja plaćanja i eventualnih dugovanja, da se ona čim prije riješe. Dugovanja, ovrhe i blokade jer niste platili mobitel ili struju imaju jednaku važnost kao i obveze prema bankama.
3. Čekanje i gomilanje dugova
Kada dođete u fazu da vam je banka već odbila kredit ili uslugu, može biti prekasno za kvalitetno rješenje vašeg financijskog problema. Ako je banka procijenila da ste preopterećeni mjesečnim obvezama, onda je zadnji čas da nakon temeljite analize napravimo reprogram svih obveza.
Imate li više gotovinskih kredita, trebali biste ih zatvoriti jednim kreditom, (pogotovo ako imate još i stambeni kredit) i tako osloboditi najmanje između trećine i polovice plaće.
Kako bi izbjegli opisane česte greške, savjetujemo da se prije podizanja kredita ili kada imate nekoliko zaduženja javite za neobavezan savjet i analizu kakve će učinke na vašu budućnost imati odluka o kreditu. Posebno je to važno kod odluke o stambenom kreditu, ili većem nenamjenskom kreditu, jer velike rate na dugi rok mogu prilično promijeniti ideju vaše budućnosti.
Naša temeljita analiza ponude gotovo svih banaka garancija je pronalaska odgovarajućeg rješenja za vaš novi kredit. Dvanaestogodišnje iskustvo, stotine klijenata i činjenica da kao licencirani posrednici za vas obavljamo kompletnu proceduru do same isplate kredita u banci, razlozi su jako dobrog prihvaćanja ideje i prednosti našeg mobilnog bankarstva.
Srdačan pozdrav do sljedeće kolumne,
Saša Stubičar
S povjerenjem nam se javite za sva pitanja vezana uz realizaciju kredita i procjenu vaše kreditne sposobnosti: 099 4540 890