Razmišljate li o pokretanju biznisa ili ste se već odlučili na taj korak i sad ste pred brojnim izazovima, od toga kako se snaći u moru administrativnih pitanja do toga kako svoj proizvod plasirati na tržište, pronaći povoljne izvore financiranja ili kvalitetne zaposlenike? Možda barem dio odgovora možete pronaći sudjelovanjem na Akademiji za poduzetništvo koju već drugu godinu provodi Pučko otvoreno učilište Varaždin.
Ovaj je oblik edukacije besplatan za poduzetnike s područja Grada Varaždina jer se financira iz gradskog proračuna. Sve informacije o Basic programu Akademije mogu se pronaći na internetskoj stranici Učilišta, a javni poziv za potencijalne kandidate objavljen je prije nekoliko dana te se svi zainteresirani mogu prijaviti isključivo putem online obrasca do kraja kolovoza. Više detalja o samoj ideji Akademije, koja je njezina svrha, tko su predavači, koliko su zadovoljni prošlogodišnji polaznici prvog pilot-projekta Akademija te hoće li se ovaj oblik edukacije proširiti izvan Varaždina, otkrila nam je ravateljica varaždinskog Pučkog otvorenog učilišta Lana Velimirović Vukalović. (link na Basic program na kojem je i prijavni obrazac https://www.pouvarazdin.hr/azp-basic.html).
Kako je nastala Akademija? Postoje li slične edukacije i na drugim Pučkim učilištima u Hrvatskoj ili je to “varaždinski proizvod”?
To je naš program i kad sam se kandidirala za poziciju ravnatelja u program rada uključila sam obrazovanje za poduzetništvo te smo vrlo brzo razradili i krenuli u projekt Akademije. Riječ je o neformalnom obrazovanju čiji smo kurikulum kreirali u suradnji s našim predavačima.
Predavači su poduzetnici koji svoja iskustva i znanja prenose poduzetnicima početnicima.
Svi su predavači poduzetnici, uglavnom s područja Varaždina te nekolicina iz Zagreba. Ove smo godine napravili novi kurikulum od 11 modula za ukupno 156 nastavnih sati. Na našem webu mogu se naći detaljnije informacije o modul ima i predavačima. Svi su oni poduzetnici i svoja predavanja temelje na vlastitom poslovnom iskustvu, dobrim potezima, ali i pogreškama.
Kroz Akademiju poduzetnici se međusobno povezuju. Jesu li se iz tih veza izrodili i neki novi konkretni poslovi?
Polaznici su se povezali i međusobno i s predavačima, ali su se i neki predavači također međusobno povezali. Sve se spontano razvilo, a to je bila početna ideja Akademije da predavači budu poduzetnici s iskustvom i poveznica početnicima u biznisu sa svijetom poduzetništva. Ove godine imamo predavača koji je bio polaznik iz prve generacije. Pokazao se jako dobar na području digitalnog marketinga, vrlo se brzo razvio i sad smo ga uključili u predavanja.
Može li se onda reći da je to kao jedan lokalni MBA program tj. poduzetnička platforma za međusobno umrežavanje?
Koncept jest da to bude podrška poduzetnicima i da oni sa iskustvom budu primjer i pokažu mlađima da se danas, kad svi poslujemo na globalnom tržištu, može uspješno poslovati i iz Varaždina. Također, na program Akademije nadovezujemo i ostale naše programe kao što je obrazovanje za voditelja EU projekata. Na taj način mijenjamo smjer djelovanja Pučkog. I dalje ćemo imati hobi programe ali se, kao ustanova za cjeloživotno obrazovanje, sve više okrećemo poduzetničkim kompetencijama jer one drže društvo.
Koliko je kandidata bilo u prvoj generaciji, a koliko ćete ih sada primiti i koje uvjete moraju zadovoljiti?
U prvoj grupi Akademiju je završilo 13-ero polaznika, a sad imamo mjesto za njih 15-ero. Pilot projekt smo radili u suradnji s Tehnološkim parkom, Udruženjem hrvatskih obrtnika Varaždin i HZZ-om Varaždin. Kandidati moraju obrazložiti zašto im je potrebna ova vrsta edukacije i gdje se vide za pet godina. To nam je jako važno jer ako netko nema viziju svoga posla, onda to nije za njega. Prošle godine mogli su se javiti poduzetnici koji djeluju do tri godine, a ove smo godine to produljili na deset godina. Tvrtka mora imati sjedište u Varaždinu ili ako se prijavljuje fizička osoba, mora imati prebivalište u Varaždinu. Komisija od nekoliko predavača birat će najbolje kandidate.
Projekt Akademije prošle je godine započeo konferencijom te ove godine također planirate Unconference 2, o čemu je točno riječ?
Unconference 1 bila je na neki način uvod u Akademiju na kojoj su se predstavili svi predavači, a ove godine u rujnu planiramo drugu konferenciju, koja je otvorena za sve zainteresirane i besplatna. Među glavnim temama bit će mentoriranje u poduzetništvu zato što smo to uključili ove godine u program Akademije.
Najavili ste da će pet najboljih polaznika na kraju dobiti svoje mentore.
Prema odluci predavača, pet najboljih će dobiti mentore koji će još deset sati raditi na “boostanju” njihovih poslovnih ciljeva. Time ćemo motivirati polaznike da se iskažu tijekom edukacije. Odabrani će kandidati definirati svoje probleme i u skladu s time dodijelit ćemo im mentora koji će im pomoći u njihovu riješavanju, tako da će mentoriranje biti vrlo konkretno.
Postoji li mogućnost da se Akademija proširi i na druga Učilišta?
Već smo dobili upit jedne poduzetnice iz Vidovca, postoje upiti iz Međimurske županije i nekih općina Varaždinske županije, kontaktiram i s kolegama iz Osijeka, a javljaju mi se i profesori s nekih svjetskih sveučilišta. Cilj je da Akademija postane naš proizvod koji ćemo moći plasirati na tržište i otvoreni smo za suradnji sa svima jer imamo dobar program i predavače. Moj je cilj da ovo postane društveno odgovoran projekt i na široj razini, u drugim centrima i inkubatorima.
Što o Akademiji kažu predavači i polaznici?
"Polaznici mogu očekivati strukturirani program koji će im dati cjelovitu edukaciju i konkretna praktična znanja i vještine za poslovanje u aktualnom poslovnom okruženju, a sve potkrijepljeno primjerima i najboljim poslovnim praksama koje su primjenjive u njihovu radu i razvoju."
Libor Weiser, profesionalni menadžer i predavač na Akademiji za poduzetništvo
"S obzirom da treneri i predavači imaju višegodišnje poduzetničko iskustvo, polaznicima se otvara mogućnost dodatnog mentoringa, ali i potencijalna poslovna suradnja."
Karlo Kukec, direktor Tehnološkog parka Varaždin i predavač na Akademiji
"Predavačica nam je lijepo obrazložila procese zapošljavanja, selekcije i konačne odluke. Ukoliko se moja tvrtka razvije bit će mi potrebno zaposliti više djelatnika. Pregovori u poslovnom svijetu su od velike važnosti, zahvaljujući predavačici stekla sam nove pojmove i način komuniciranja s poslovnim partnerima. O nabavi robe i vođenju skladišta stekla sam dodatna znanja, što mi je dalo smjernice kako voditi skladište. Posebno će mi pomoći primjeri ispravne i pogrešne primjene GDPR-a. Ovu edukaciju toplo preporučam svim poduzetnicima početnicima."
Renata Franić, Rekroma invest j.d.o.o., polaznica Akademije
“Bilo je zanimljivo i korisno vidjeti različite poglede na poduzetništvo i odnos privatnog života i posla. Osobno mi je najkorisniji bio modul koji se bavio marketingom jer sam kroz predavanja, vježbe i razgovore ispravio prijašnju negativnu sliku koju sam imao o marketingu i vidio da se marketingom mogu baviti na način koji odgovara mojoj osobnosti. Mislim da bi Akademija za poduzetništvo trebala biti neizostavan dio edukacije svakog poduzetnika-početnika.“
Tomislav Kojundžić, TRANSIT, obrt za prevođenje, polaznik Akademije