Isus = Euharistija

Napisao/la: -

Ovogodišnja svetkovina Tijelova sa svojim euharistijskim procesijama zasigurno će kod mnogih vjernika biti posebnija i drugačija od onih prijašnjih godina. Vjerujem da je vrijeme iza nas, kada nismo imali prilike slaviti euharistiju sa svojim zajednicama, pa ni na njaveći kršćanski blagdan Uskrs, u mnogim vjernicima probudilo glad i žeđ za euharistijom, ali i potaknulo na promišljanje osobnog odnosa prema euharistiji.

Odnos prema Euharistiji nije odnos prema nekom slavlju, obredu, događaju, zajednici, već je to odnos s osobom Isusa Krista, koji nam u evanđelju na svetkovinu Tijelova poručuje da o tom odnosu, onom jesti njegovo tijelo i piti njegovu krv, ovisi naša sadašnjost i budućnost. I dok mi se čini kako je taj odnos, pa i u Crkvi, posebno i u ovim vremenima iza nas, često sveden na ovu zajedničarsku dimenziju, važno je naglasiti kako taj zajedničarski odnos proizlazi iz onog važnijeg odnosa; Isus Krist i ja.

Dok u zajedništvu s drugima slavimo euharistiju, pozvani smo i osobno sklapati trajni savez s Bogom Isusom Kristom, savez istinskog prijateljstva i ljubavi po sakramentu pričesti. Ovu dimenziju euharistijskog zajedništva ne smije se olako shvaćati, niti se u konačnici „naviknuti“ na euharistiju. Potrebno je ne samo vjerovati u stvarnu prisutnost Kristovu u sakramentu pričesti, nego toga trebamo postati svjesni; truditi se svjesno sudjelovati u slavljima, svjesno i budno blagovati Njegovo tijelo i krv jer „Tijelo je moje jelo istinsko, krv je moja piće istinsko. Tko jede moje tijelo i pije moju krv, u meni ostaje i ja u njemu.“ (Iv 6, 55-56)

U euharistiji i po euharistiji događa se naše suobličenje Kristu, postajemo njime nastanjeni te kao takvi otkrivamo u drugima, koji primaju Isusa u euharistiji, vlastitu braću i sestre kao što piše i apostol Pavao: „Čaša blagoslovna koju blagoslivljamo nije li zajedništvo krvi Kristove? Kruh koji lomimo nije li zajedništvo tijela Kristova? Budući da je jedan kruh, jedno smo tijelo mi mnogi; ta svi smo dionici jednoga kruha.“ (1Kor 10, 16-17)

Vrativši se na početak ovog promišljanja doista se nadam da će svetkovina Tijelova za mnoge vjernike biti drugačija, svjesnija, hrabrija proslava euharistijskoga Krista koji je u središtu kršćanske vjere i života kao jedini posrednik između Boga i ljudi. On nije neki simbol ili slika, već živi Bog među nama. Mesija i Spasitelj koji nas svojim Tijelom liječi i hrani za život vječni. «Tko jede od ovoga kruha živjet će uvijek» (Iv 6, 51).

Za kraj i poticaj na promišljanje samo jedna misao i molitva iz himna sv. Tome Akvinskog o euharistijskom otajstvu: Uspomeno smrti Spasa premilog, živi kruše što si život puka svog. Daj da sveđ od tebe i moj živi duh, dokraj žića budi najslađi mu kruh.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

043 logo

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.