U posljednjih nekoliko godina u Hrvatskoj je došlo do pravog “booma” craft pivovara, a zaljubljenika u dobro, domaće craft pivo sve je više. Tim povodom razgovarali smo s pionirom craft pivarstva u nas, Renatom Hadrovićem iz Križevačke pivovare.
- Rast craft pivovara i piva je trend u cijelom svijetu, za mene on je odgovor velikim industrijskim pivovarama koje se natječu samo u što većoj zaradi, a inertne su prema raznovrsnoj ponudi, inovativnosti i kvaliteti sastojaka - smatra Renato te dodaje da je točno da je i Hrvatska dio svjetske craft revolucije.
- Mislim da su ljudi željni nečeg novog, kvalitetnog, bez varanja potrošača - ističe Renato, osnivač Križevačke pivovare koja se danas pozicionirala kao jedna od vodećih, nezavisnih craft pivovara u Hrvatskoj.
Kada je 2013, godine pokretao Križevačku pivovaru, na tržištu je bilo svega nekoliko nezavisnih pivovara, a danas ih je oko 40. No, kaže - prostora još ima.
- Došli smo do oko dva do tri posto na tržištu, ali ima prostora, jer male, nezavisne pivovare orijentiraju se uglavnom na pubove i ugostiteljske objekte, za razliku od velikih proizvođača koji idu prema trgovačkim lancima gdje roba može stajati - pojasnio je Renato te dodao kako to nije jedina razlika između malih nezavisnih pivovara i velikih proizvođača.
- Naša pivovara od početka se opredijelila da je naš brend 100 posto domaće. To znači bez konzervansa i kemikalija, odnosno pasterizacije koji su uvjet kako bi se piva mogla puniti u boce. Zato mi prodajemo točeno pivo u bačvama koje ima rok trajanja mjesec dana, ali je od vrhunskih, kvalitetnih sastojaka, domaće je i jedinstveno. Svaka bačva se proda u roku od nekoliko dana pa kratak rok trajanja nije problem - kazao nam je Renato Hadrović...
Cijeli tekst pročitajte u tiskanom izdanju Varaždinskih vijesti