Mladi HNS-a predstavili program i upozorili: Nemojte se ponovo opeći

| 25.8.2016. u 19:14h | Objavljeno u Aktualno

U srijedu, 24. kolovoza 2016. godine, na autobusnom kolodvoru u Varaždinu, simbolično pet minuta poslije 12 sati, Mladi HNS-a održali su press konferenciju u sklopu svoje tradicionalne ljetne kampanje, koja se ove godine vodi pod motom „Pazi da se ne opečeš“.

Vođeni činjenicom da Hrvatska po prvi puta u svojoj povijesti ima izvanredne parlamentarne izbore, za koje su odgovorni HDZ i MOST, simboličan naziv kampanje ne odražava opasnost od visokih ljetnih temperatura i sunca, već želi podsjetiti na onu staru narodnu da vuk dlaku mijenja, ali ćud nikada i ukazati na važnost dobro promišljenog izbora koji nam se nudi za manje od tri tjedna na glasačkom listiću, naznačio je Matija Zamljačanec, predsjednik Mladih HNS-a.

Mladi HNS-a predstavili su dvije teme, od kojih je prva bila prijedlog modela stjecanja mirovinskog staža redovnih studenata koji su zaposleni preko posrednika (op.a. studentskih servisa). Naime, u modelu koji se sada primjenjuje na neto satnicu studenata obračunavaju se posrednička naknada te doprinos za mirovinsko osiguranje za osobe osigurane u određenim okolnostima i doprinos za zdravstveno osiguranje zaštite zdravlja na radu.

- Model koji predlažemo predviđa smanjenje posredničke naknade te se uvode izdvajanja za I. i II. stup mirovinskog osiguranja, na način da se za 2 godine rada preko student servisa stiče 1 godina mirovinskog staža, objasnio je Alen Grabar, potpredsjednik Mladih HNS-a.

Uz temu evidentiranja radnog staža predstavljena je i tema koji HNS-ovci nazivaju kugom modernog doba, demografsko starenje stanovništva, a upravo se u rješavanju tog problema nazire svjetlija budućnost Hrvatske, ističu. Ivan Bednjanić Bunić, tajnik Mladih HNS-a, predložio je mjere za rješavanje ovog problema, počevši od mjera stambenog zbrinjavanja za mlade, osiguravanja državnih jamstava u realizaciji stambenih kredita osobama mlađim od 35 godina koje ne posjeduju stambenu nekretninu do osiguravanja snižene kamatne stope, posebice onima koji žive u depopulacijskim i ruralnim područjima, naglasivši kako bi kamatne stope na stambene kredite trebale biti manje za 1 p.p. za ovu skupinu mladih ljudi, dok u ruralnim i depopulacijskim područjima one ne bi trebale prelaziti kamatnu stopu od 2,99%. Također, predlaže i priznavanje kao porezne olakšice investicijsko održavanje stambenog prostora za mlade obitelji. Posebice se istaknute mjere osiguravanja jednokratne pomoći za nabavu opreme novorođenog djeteta u iznosu od 3500 kuna, kao i osiguravanje fleksibilnog radnog vremena za zaposlene majke do 10 godine života, kao i osiguravanje besplatnih udžbenika i prijevoza tokom obveznog obrazovanja, što HNS-ove jedinice lokalne samouprave već provode.

Osim predstavljanja tema, Mladi HNS-a osvrnuli su se i na nedavno donesenu odluku Vlade RH o sufinanciranju srednjoškolskog prijevoza do kraja 2016.-te godine, te su za ovu priliku izradili i zahvalnicu koju će poslati na Markov trg.

U promotivnim materijalima kampanje, našao se račun Gostione „Hrvatska“, koji je izrađen zbrajajući sve medijski dostupne afere HDZ-a, i njihovog donedavno koalicijskog partnera MOST-a, a s 32 artikla račun iznosi oko 10,4 milijarde kuna. Račun je figurativan, ali je zato poruka koju šaljemo jasna – Pazite da se ne opečete, iznosi Zamljačanec.