Srednja škola Ivanec: IKT portal i računovodstveni program za suvremene metode u nastavi

Napisao/la: Varaždinske vijesti -

Srednja škola Ivanec trenutno u provedbi ima čak tri projekta financirana sredstvima Europskog socijalnog fonda. U tom smislu istaknuti ćemo projekt „Heureka – spoznajom do uspjeha“ kojim se razvijaju novi fakultativni predmeti za gimnaziju, „Inovativno obrazovanje za inovativno poslovanje“ kojim se razvija novi standard zanimanja i program za obrazovanje odraslih te projekt „Suvremene metode u nastavi – SMUN“ koji je ujedno i prvi europski projekt Srednje škole Ivanec koji se provodi u sklopu obrazovanja za smjer ekonomist.

Provedba čak tri europska projekta u zadnjih godinu dana je dokaz kako ivanečka škola na kvalitetan način upravlja svojim ljudskim potencijalima. Što se tiče projekta „Suvremene metode u nastavi – SMUN“, treba istaknuti kako je riječ o projektu koji se u Srednjoj školi Ivanec počeo provoditi 15. svibnja 2015. godine. Ivanečka srednja škola je nositelj svih projektnih aktivnosti, dok na projektu sudjeluje i Ekonomska škola Šibenik kao partner na projektu. Projekt SMUN se provodi u sklopu Operativnog programa „Razvoj ljudskih potencijala 2007. – 2013.“ iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je financiran s 1.514.150,04 kuna bespovratnih sredstava.

- Glavni cilj provedbe projekta SMUN je osuvremenjivanje nastave za smjer ekonomist u skladu sa suvremenim zahtjevima tržišta rada. S tim ciljem provodi se modernizacija kurikuluma u skladu s Hrvatskim kvalifikacijskim okvirom i skupovima ishoda učenja kroz pet nastavnih predmeta (Računovodstvo 3. i 4. razred, Vježbenička tvrtka 3. i 4. razred, Analiza financijskih izvještaja 4. razred). Modernizacija kurikuluma će donijeti našim učenicima razvoj kompetencija i praktičnih znanja koja od njih očekuju poslodavci – kazala je Andrijana Rožman, voditeljica projekta.

Tijekom projekta SMUN održane su edukacije i interaktivne radionice kako bi nastavnici ekonomskih grupa predmeta stekli dodatna znanja i vještine koje su im potrebne za korištenje suvremenih metoda u nastavi. Tom prilikom treba istaknuti edukaciju za kreiranje kurikuluma sukladno skupovima ishoda učenja i Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Isto tako kroz projektu su u Ivancu i Šibeniku održane edukacije za korištenje IKT portala i računovodstvenog programa u nastavi što će se u konačnici doprinijeti razvoju učenickih kompetencija te njihovom boljem položaju na tržištu rada.

Pojačana praktična nastava u obje škole će biti velika novost budući će se veliki dio nastave odvijati putem informacijsko – komunikacijskog portala i računovodstvenog programa koji su posebno napravljeni samo za potrebe obiju strukovnih škola. Edukacija za korištenje računovodstvenog programa održana je u obje škole u posljednjoj fazi provedbe projekta. Riječ je o izrazito opsežnoj edukaciji u trajanju od 91 sat koja je održana u suradnji sa zagrebačkom tvrtkom Infomare d.o.o. koja je izradila računovodstveni program. Mogućnosti računovodstvenog programa su izrazito velike te kao neke od funkcionalnosti koje će učenici koristiti u nastavi su: upravljanje ljudskim resursima i obračun plaća i honorara, knjiženje ulaznih i izlaznih računa, upravljanje skladištem, proizvodnja i nabava robe, inventura i rashodovanje imovine, obračun PDV-a itd. Navedene funkcije programa su s ciljem stjecanja praktičnih kompetencija kod učenika.

- Učenici Srednje škole Ivanec i Ekonomske škole Šibenik će za predmete koji su obuhvaćeni projektom koristiti sasvim novi Priručnik novih nastavnih sadržaja putem kojeg će rješavati svoje zadatke u računovodstvenom programu. Priručnik u sebi sadrži preslike stvarnih dokumenata kakvi se koriste u poslovanjima svih tvrtki što će učenike na kvalitetan način pripremiti za prvi posao u struci – istaknula je Rožman.

Kao jednu od završnih projektnih aktivnosti u obje škole se provodi pilot testiranje učenika. Pilot testiranje se odvija na računalima putem kojih učenici kao ciljne skupine projekta testiraju nastavu na IKT portalu i računovodstvenom softveru. Kroz testiranje portala i programa učenici će dobiti uvid u novokreirane nastavne sadržaje koji će im omogućiti stjecanje većih praktičnih vještina i prednost pred njihovim kolegama iz ostalih ekonomskih škola diljem Republike Hrvatske.

Prvi rezultati anketiranja učenika pokazuju kako većina učenika smatra da su nastavni procesi na projektu SMUN dinamični, zanimljivi, praktični i inovativni. Provedba projekta završava 15. svibnja ove godine.

Očekivanja i reakcije

Koja su vaša očekivanja nakon provedbe projekta SMUN?

– Što se tiče naših očekivanja nakon provedbe projekta, vjerujem kako će nastava prezentirana kroz projekt SMUN biti nastavljena i kroz ostale predmete. Novo razvijeni IKT portal i računovodstveni program imaju mogućnost prilagodbe i ostalim predmetima kako bismo omogućili i drugim nastavnicima korištenje suvremenih metoda i alata u nastavi. Kroz projekt je provedena analiza tržišta rada kojom smo saznali koje se očekuju od učenika nakon završenog obrazovanja. Vjerujem kako će suvremene nastavne metode, korištenje stvarnog računovodstvenog programa i portala za e-učenje omogućiti učenicima lakše zapošljavanje i veću konkurentnost na tržištu rada – istaknula je Lidija Kozina, ravnateljica škole.

Kakve su reakcije nastavnika i učenika na suvremene nastavne metode i alate?

– Izrazito sam zadovoljna da su reakcije na projekt SMUN tijekom čitave njegove provedbe bile izrazito pozitivne. Posebno želim istaknuti angažman svih profesora ekonomske grupe predmeta u aktivnostima modernizacije kurikuluma i sudjelovanja u edukacijama. U edukacije za primjenu suvremenih metoda uključili su se i ostali nastavnici škole čime je osigurana modernizacija nastavnog procesa i u ostalim predmetima. S druge strane učenici koji su pristupili testiranju navedenih alata su pokazali veliku zainteresiranost za nove metode koje će se ubuduće koristiti u nastavi, a korištenje novog računovodstvenog programa i IKT portala smatraju vrlo zanimljivim i korisnim – istaknula je Kozina.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

043 logo

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.