OŠ VIDOVEC: Ugostili 56 učitelja i učenika iz Poljske, Portugala, Njemačke, Austrije i Turske

J.Š./Varaždinske vijesti | 5.10.2018. u 16:00h | Objavljeno u Društvo
Ljekarne VŽŽ

Sa ciljem da se kod djece osvijesti činjenica prednosti i nedostatka migracije kao procesa, odnosno da im se ukaže na posljedice velikih migracija koje se trenutno događaju u zemlji Osnovna škola Vidovec uključila se u Erasmus projekt pod nazivom "Raznolikosti i integracije" pa prošlog ponedjeljaka ugostila profesore i učenike iz partnerskih škola.

Naime, u projektu koji traje već godinu dana, uz OŠ Vidovec sudjeluju i pet škola iz Poljske, Portugala, Njemačke, Austrije, Turske, a u drugoj školskoj godini projekta vidovečka škola prvi je domaćin. 

Kako navodi ravnatelj Predrag Mašić, tema je, za vrijeme u kojem živimo, izuzetno aktualna i značajna jer okupili su se učenici iz škola šest različitih zemalja oko osnovne niti vodilje, a to je uvažavanje i prihvaćanje raznolikosti. 

- Ovaj je tjedan kod nas boravilo 56 gostiju što učitelja što učenika. U tih tjedan dana zadatak je svim sudionicima na projektu bilo predstavljanje preko prezentacije, kratkog videa u kojem su učenici obraditi temu integracije pojedinca u svoju zemlju. Kod nas je takva situacija da nam ljudi odlaze iz zemlje pa smo željeli ukazati na posljedice migracija pa su tako partneri na projektu iz prve ruke vidjeli što to znači za zemlju i to je ono na što smo, zapravo, staviti naglasak kod nas na razmjeni učenika - objašnjava Lea Lesar-Dolenc, inače koordinatorica projekta i učiteljica njemačkog jezika.

Uz to što se želi osvijestiti učenike o nedostacima i pozitivnim aspektima migracija i kako se lakše integrirati u neku stranu zemlju još jedna dobrobit iz projekta je učenje stranog jezika i to njemačkog jer cijeli projekt se radi na njemačkom jeziku.

- Naravno uz usavršavanje jezika učenici su od vršnjaka iz drugih sredina mogli saznati kakva je situacija po pitanju raznolikosti i integracije u njihovim zemljama. Recimo, Njemačka prima jako puno ljudi i to su sve činjenice koje nas okružuju pa smatramo da djecu zato treba osvijestiti. Ovim susretom djeca su razmijenila svoja iskustva te će dio naših učenika također posjetiti zemlje koje su nam partneri - objašnjava sugovornica, dodajući da su već u trajanju projekta posjetili Njemačku, Poljsku, Portugal, a slijedi posjet Austriji i Turskoj sljedeće godine.

- Imamo nekoliko djece čiji su roditelji već otišli van na rad. Stoga, želimo osvijestiti pitanje zašto ostati u Hrvatskoj, ali i s druge strane zašto bi se otišlo i što one koji su otišli čeka vani. To mogu saznati iz putovanja i razmjenjivanja iskustva s vršnjacima iz zemalja koje s nama sudjeluju na projektu - dodaje sugovornica.

Učenici se, zahvaljujući projektu i boravku u zemljama partnerima na projektu mogu upoznati s obrazovnim sustavima zemalja u kojima su na razmjeni.

- Velike su razlike u obrazovnim sustavima. Recimo u Poljskoj se već desila školska reforma, kod nas se tek dešava eksperimentalno, upoznali smo Poljsku, situacija im je također turbulentna. Što se tiče školskih sistema oni su različiti u svakoj zemlji, upoznajemo s tim naše učenike i mi se kao učitelji s tim upoznajemo te razmjenjujemo ideje, a neke pokušavamo primijeniti kod nas. Recimo u Njemačkoj i Austriji osnovna škola traje četiri razreda dok u Poljskoj tri razreda za razliku od nas gdje traje osam godina - govori sugovornica, dodajući da je to za nju vrlo važna činjenica.

Inače, projekt se provodi već drugu godinu te je prva mobilnost bila u Portugal gdje su učenici predstavili svoju zemlju. U Poljskoj se raspravljalo o razlozima odlaska dok je u Hrvatskoj podtema imigracija i kako se ljudi integriraju.

43167555_10212742704777859_6863069134385577984_n.jpg

43117034_10212742349208970_4868256592912449536_n.jpg

43207539_10212742343888837_7277046235884683264_n.jpg

43123243_10212742340848761_6922231316750532608_n.jpg

43104934_10212742339328723_1924782648740282368_n.jpg

 

Označeno u