Nakon što je i prošlih godina upozoravao i pismeno tražio od HŽ Infrastrukture da riješi problem na željezničko–cestovnom prijelazu preko županijske ceste Ivanec–Jerovec, u Nazorovoj ulici nedaleko od željezničkog kolodvora, gdje se u večernjim i noćnim satima prilikom nailaska vlaka branici uopće ne spuštaju, Grad Ivanec nedavno je ponovno reagirao i iznova tražio da se, zbog ugrožene prometne sigurnosti, nakon punih pet godina ovaj prijelaz napokon modernizira.
Upozoravajući na apsurdnu situaciju da na tom prijelazu vlak u kasnim satima mora stati da bi propustio vozila te da situacija sa slabo obilježenim prijelazom, bez zvučnog signala, prijeti potencijalnom tragedijom za sve sudionike u prometu, ivanečki gradonačelnik Milorad Batinić u dopisu je istaknuo i dodatni problem. Naime, sva postojeća prometna signalizacija na cesti upućuje vozače na putni prijelaz s branicima. No, kako oni tijekom noći nisu u funkciji, neupućeni vozači normalno nastavljaju vožnju, čime riskiraju da na njih naleti vlak.
Kao napominju iz Grada Ivanca, zanimljivo je da je na prošli apel HŽ-u da riješi ovaj velik sigurnosni problem bilo odgovoreno "da se postupa u skladu s Pravilnikom o načinu i uvjetima za obavljanje sigurnog tijeka željezničkog prometa te da je sigurnost prometa osigurana propisanim postupcima i procedurom koju obavljaju željeznički radnici".
- S obzirom na to da HŽ po tom pitanju pet godina nije učinio ništa, a da na neodrživo stanje upozoravaju i policija i građani, Grad je ponovno zatražio od HŽ-a da ovaj prijelaz uvrsti među prioritetne te da poduzme hitne mjere za njegovim opremanjem i modernizacijom - ističu iz Grada Ivanca.
Također, Grad je apelirao da se kritični putni prijelazi kod željezničkog stajališta u Kuljevčici, Cerju Tužnom i u Stažnjevcu barem opreme uređajima za davanje svjetlosnih i zvučnih signala.
- Iako je i više nego očito da je u Ivancu riječ o urgentnom problemu, u HŽ-u i dalje misle drukčije te ponovno odgovaraju da je "postojeće osiguranje spomenutog prijelaza u skladu s Pravilnikom o tehničkim uvjetima za sigurnost željezničkog prometa kojima moraju udovoljavati željezničke pruge" - navode iz ivanečke gradske uprave.
- S obzirom na to da je kolodvor Ivanec u večernjim satima nezaposjednut, postupa se prema odredbama Pravilnika o načinu i uvjetima za obavljanje sigurnog tijeka željezničkog prometa te sigurnost prometa nije ugrožena. Vašoj zamolbi za osiguranje ostalih prijelaza nećemo moći udovoljiti prije 2018. godine, jer HŽ Infrastruktura ne raspolaže potrebnim financijskim sredstvima – navodi se u dopisu koji potpisuje član Uprave HŽ-a mr. sc. Ivan Vuković te usput obavještava Grad Ivanec "da postoje mogućnosti za ubrzanje postupka modernizacije putnih prijelaza prijavom na natječaje EU fondova".
No, iz Grada Ivanca pritom postavljaju pitanje je li sigurnost željezničkog prometa doista posao koji bi, umjesto HŽ-a, trebao raditi Grad?
- Premda HŽ ističe da će do kraja lipnja ove godine na pruzi Varaždin–Golubovec biti pušteno u rad pet prijelaza osiguranih modernim elektroničkim uređajem, nezaobilazno je pitanje kako to da se već toliko godina ne poduzima baš ništa za rješenje krucijalnog sigurnosnog problema u Nazorovoj ulici, gdje doista postoji realna opasnost da u kasnim satima vozilo prođe kroz podignute branike i naleti ravno pod vlak. Da li će i onda nadležni u HŽ-u moći potvrditi ono što su sada ponovno lakonski potpisali, a to je da je normalno da u kasnim satima na putnom prijelazu u Nazorovoj ulici vlak staje da bi propustio vozila te da sigurnost sudionika u prometu – nije ugrožena. Jer tako piše u HŽ-ovim pravilnicima - upozoravaju iz Grada Ivanca.