Učenici iz Hrvatske postigli su iznadprosječne rezultate na međunarodnom testiranju TIMSS iz matematike i prirodoslovlja. Podaci se odnose na 2019. godinu i to na 4. razred osnovne škole, objavila je bivša ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak na svojem Facebook profilu.
- U matematici imamo 509 bodova. Prvi na ljestvici je Singapur sa 625, a TIMSS središnja vrijednost je 500. Rezultat nam se poboljšao u odnosu na 2015. kada smo imali 502 boda, a 2011. naš je rezultat bio 490. i to baš u područjima koja smo apostrofirali u kurikularnoj reformi. Hrvatska je jedna od svega nekoliko država koja je poboljšala rezultat u matematici. Imamo mi puno prostora za napredak, ali i ovo nas treba veseliti - komentirala je Divjak, inače matematičarka s varaždinskog FOI-ja.
Navodi kako u prirodoslovlju hrvatski učenici imaju 524 boda što je nešto slabije nego prije četiri godine. U 2015. smo postigli 533 boda, a u 2011. je rezultat bio 516, a prvoplasirani je opet Singapur s 598 bodova. TIMSS središnja vrijednost je opet 500.
- Posebno je zanimljivo vidjeti detalje jer je to važno za budući razvoj i nastavak reformskih procesa. Primjerice, naši učenici su dobri u računanju, ali slabiji u čitanju grafova i prikazu podataka, pa tu treba napraviti veći napor. Srećom na to smo stavili naglasak u promjeni kurikuluma matematike (2019.), gdje se pored znanja i vještina, kao element vrednovanja pojavljuje rješavanje problema i matematička komunikacija - komentirala je Divjak i dodala kako je broj sati matematike koji učenici imaju u školi ispodprosječan.
TIMSS je prošle godine prvi puta prebačen na elektronički način provedbe (eTIMMS) – na računalima ili tabletima.
Inače, Hrvatska se pridružila testiranju 2011. godine i od onda sudjelovala u tri istraživanja (2011., 2015. i 2019.) tako da se i rezultati mogu uspoređivati u te tri točke. U 2019. godini sudjelovale su ukopno 64 države.