Stanari višestambenih zgrada uz raskrižje Supilove i Zagrebačke ulice, prije svega zgrada 50a i 50b, postigli su s dogovor Marlex Investom oko parkirnih mjesta i pristupa, koji još ovisi samo o tome hoće li se i Grad Varaždin prihvatiti jedino logično, a vjerojatno i moguće rješenje.
Dogovor s Marlex Investom
- Nije bilo lako, ali uspjeli smo se dogovoriti oko parkirnih mjesta. Zahvalni smo jer je dogovor jako dobar u svim dijelovima, veli nam Slobodan Mikić, predstavnik stanara zgrada 50a i 50b, koji je neposredno sudjelovao u pregovorima s Marlex Investom.
Problem s parkirnim mjestima i pristupima ulazima zgradama na spomenutom raskrižju, kako podsjeća, nastao je nakon što je Marlex Invest kupio bankarska potraživanja osigurana najvišom zgradom u Varaždinu, nazvanu Varaždinski trgovački centar (VTC), zajedno s okolnim zemljištem, koje se proteže skoro do okolnih stambenih zgrada. Tek kad je to provedeno u zemljišnim knjigama, stanari zgrada oko VTC-a shvatili su da nemaju više gdje parkirati vozila, odnosno da do ulaza u zgrade mogu samo ako idu neposredno uz njih.
- Jedino su zgrade 50a i 50b imale svoja parkirana mjesta uz ulaze, ali problem je bio što se do njih mora prometnicom koja je na zemljištu VTC-a, dakle koje je u privatnom vlasništvu, podsjeća Mikić.
Kod traženja rješenja, kako nastavlja, išlo se prije svega za tim da sve zgrade uz raskrižje imaju pristup vozilima, a zgrade 50a i 50b još i adekvatan broj parkirnih mjesta, budući da ih samo one imaju već sada u zemljišnim knjigama.
- Uz šest postojećih parkirnih mjesta iza zgrada koje imamo, imat ćemo i dodatna. Ukupno oko 40, dok je i našim zgradama 58 stanova, ali dio stanara nema vozila jer su najmu i slično, a tu su i dva stana u gradskom vlasništvu. Do dodatnih mjesta bi došli otkupom, a do sredstava bi došli tako da bi dio naše parcele iza zgrade prodali Gradu za prometnicu, koja bi nastala nakon što bi i Marlex Invest prodao dio zemljišta za nju Gradu Varaždinu, i to oko dvije tisuće kvadrata, a spreman je darovati još oko 1700 kvadrata zelenih staza, ukazuje Mikić, napominjući da Marlex Invest za zemljište ne traži novac, već bi potraživanje prebio tijekom tri godine.
Grad se treba uključiti
Mikić, kao i ostali predstavnici stanara, uvjereni su da je ovo ne samo dobro rješenje za sve, već i jedino moguće dugoročno rješenje za oko petstotinjak vlasnika stanova koji žive uz raskrižje.
-Treba znati da sve zgrade uz raskrižje Supilove i Zagrebačke imaju ulaze sa stražnje strane. A tu nema javne prometnice ili prilaza, koji su nužni. Dugoročno rješenje sigurno nije prolazak po privatnom vlasništvu. Grad stoga mora osigurati javnu prometnicu, ukazuje Mikić.
Osim toga, kako naglašava, Grad je u obvezi uključiti se u rješavanje problema jer su ga zapravo stvorile njegove službe, odnosno one koje su se njima pridružile.
- Kada se ishodila građevinska dozvola za VTC, trebalo je dosta zemljišta. Stanoing, koji je gradio VTC, zato je svoja zemljišta, koja su bila dio parcela koje su se vezale uz okolne zgrade, objedinio u jednu veliku i na njoj izgradio VTC. Sve to je dopustio nekadašnji državni ured, koji je kasnije pripojen gradskom uredu. Dakle, današnju situaciju nije stvorio Merlx Invest, već oni prije njega. Sada je došlo vrijeme da se to ispravi, veli Mikić.
Uz to, upozorava da prema zakonu svaka zgrada mora imati pristup do javne prometnice inače ne može imati valjanu građevinsku dozvolu.
- Našli smo za sve dobro rješenje, koje je već kod odvjetnika. Međutim, ono ovisi o Gradu Varaždinu. Ne vidim nikakvog razloga da ga ne podupre otkupom zemljišta za prometnicu oko VTC-a, odnosno da ne otpočne pregovore oko modaliteta otkupa, i to što prije, jer ovo što je dogovoreno otvara komunikaciju ne samo za dvije zgrade, već i za sve ostale stanare, koji sada moraju imati otpad ispred zgrada do čijih ulaze ne mogu vozilima, osim ako ne idu po tuđem, ukazuje Mikić.